Indrejse
Indrejse
Min mand har endelig fået visum og i hans ansøgning skrev vi, at både entry of first member state var Sweden og destination Sweden. Men nu kom jeg selvfølgelig i tanke om, at stockholm er 6 timer herfra hvorimod det ville være oplagt at han kom til Danmark og vi så tog videre.
På hans visum står der hverken om det er single entry eller multiple eller noget andet. Der står kun at det er gyldigt til schengenstater og den er på 90 dage fra 19/05/19- 3 måneder frem. Og hvor visumet er udstedt. Billetten jeg havde vedlagt var også fra kabul til stockholm.
Mt spørgsmål er nu, om han kan komme til danmark i stedet og vi bliver her et par dage for at se familien også sammen tager til malmø?
På hans visum står der hverken om det er single entry eller multiple eller noget andet. Der står kun at det er gyldigt til schengenstater og den er på 90 dage fra 19/05/19- 3 måneder frem. Og hvor visumet er udstedt. Billetten jeg havde vedlagt var også fra kabul til stockholm.
Mt spørgsmål er nu, om han kan komme til danmark i stedet og vi bliver her et par dage for at se familien også sammen tager til malmø?
Re: Indrejse
ja man kan godt lande i dk, for efterflg. at rejse videre til Sverige
Men tror du det er okay, at vi er her et par dage og dernæst tager til Sverige?
Og når vi på ansægningen til schengen visum havde skrevet sverige både i entry of first member state og i destination. Og vi nu så har entry of first member state i danmark?
Og når vi på ansægningen til schengen visum havde skrevet sverige både i entry of first member state og i destination. Og vi nu så har entry of first member state i danmark?
Et schengenvisum gælder til alle schengenlande.
Præcis, og der står også på visumet “schengenstater”. Tænkte mere på, ar hvis han fik indrejsestempel i København, på lørdag og vi først tog til sverige et par dage efter, om de så måske sagde han ikke måtte rejse videre til Sverige eller noget lign?
Fordi han allerede har haft indrejse i DK
Ja det stopper aldrig helt. Tak for det Skaanebo!
Men vil det sige vi egentlig kan rejse til London eksempelvis med det visum han har?
Men vil det sige vi egentlig kan rejse til London eksempelvis med det visum han har?
Du glemmer vist, at London ikke ligger inden for Schengenområdet. Man ja, han kan rejse til Malta, Grækenland, Italien, Finland eller hvor I nu har lyst til at rejse hen inden for Schengenområdet.
Nå ja, selvfølgelig. Amen perfekt. Og det skal selvfølgelig bare være indenfor Schengenområdet og inden hans visum udløber.
Skal det også være inden vi søger opholdskort til ham i Sverige eller har det kun noget at gøre med hvornår hans visum udløber?
Skal det også være inden vi søger opholdskort til ham i Sverige eller har det kun noget at gøre med hvornår hans visum udløber?
Han kan rejse frit rundt, så længe visum er gyldigt.
Pashton, må jeg høre dig om hvad du vedlagde som dokumentation til visumansøgning udover 3måneders lønsedler, inbjudan og vielsesattest ? havde du andet dokumentation med udover dette ?
Tak skaanebo!
Jeg havde faktisk ret mange dokumenter - hvilket jeg ummidelbart ikke tror var nødvendigt overhovedet. Men selvfølgelig:
Lejekontrakt(nødvendigt)
Lønsedler(nødvendigt)
Husleje kvitteringer(unødvendigt)
Hjemforsikring(unødvendigt)
Pendlerkort(nødvendigt)
Sygesikring(ved ikke helt)
EU-sygesikring(ved ikke helt)
ID-Kort(ved ikke helt)
Bank-oversigt-DK/Sverige(godt at have med)
Kontoudtog(nædvendigt)
Paskopi(nødvendigt)
Invitationsblanket/ansøgning visum application
Personbevis med CPR(godt)
Inbjudan personbevis(nødvendigt)
Familiebevis (nødvendigt)
Arbejdskontrakt (ved ikke helt)
Gamle billetter (godt)
Billeder (nødvendigt)
Rejseforsikring(godt)
Billet(nædvendigt)
Vielsesattest(nødvendigt)
Min mands afghanske id kort samt en oversat version(ved ikke helt, men tror det er ret godt)
Jeg havde faktisk ret mange dokumenter - hvilket jeg ummidelbart ikke tror var nødvendigt overhovedet. Men selvfølgelig:
Lejekontrakt(nødvendigt)
Lønsedler(nødvendigt)
Husleje kvitteringer(unødvendigt)
Hjemforsikring(unødvendigt)
Pendlerkort(nødvendigt)
Sygesikring(ved ikke helt)
EU-sygesikring(ved ikke helt)
ID-Kort(ved ikke helt)
Bank-oversigt-DK/Sverige(godt at have med)
Kontoudtog(nædvendigt)
Paskopi(nødvendigt)
Invitationsblanket/ansøgning visum application
Personbevis med CPR(godt)
Inbjudan personbevis(nødvendigt)
Familiebevis (nødvendigt)
Arbejdskontrakt (ved ikke helt)
Gamle billetter (godt)
Billeder (nødvendigt)
Rejseforsikring(godt)
Billet(nædvendigt)
Vielsesattest(nødvendigt)
Min mands afghanske id kort samt en oversat version(ved ikke helt, men tror det er ret godt)
Senest rettet af Pashton 19.05.2018 16:19:36, rettet i alt 1 gang.
Mange tak for svar pashton
Men har lige et spørgsmål er det nødvendigt med et kontoudtog altså når du skriver bankoversigt Sverige/DK tænker er det ik nok med de sidste 3 lønseddeler ?
Og tænker havde din mand også dokumentation for at han har penge på kontoen eller var det rigeligt med at du viste at det er dig der sørger for økonomien ? Er påkrævet at han også skal vise et kontoudtog/lønseddel når man siger at det er værten(ægtefællen) i Sverige som står for økonomien ?
Men har lige et spørgsmål er det nødvendigt med et kontoudtog altså når du skriver bankoversigt Sverige/DK tænker er det ik nok med de sidste 3 lønseddeler ?
Og tænker havde din mand også dokumentation for at han har penge på kontoen eller var det rigeligt med at du viste at det er dig der sørger for økonomien ? Er påkrævet at han også skal vise et kontoudtog/lønseddel når man siger at det er værten(ægtefællen) i Sverige som står for økonomien ?
Kontoudtog er en utrolig god ting at have med, da de ser at du har haft transaktioner i Sverige hvis du eksempelvis er grænsegænger som jeg var/er.
Bankoversigt, det er ikke kontoudtog. Det var at jeg fik en oversigt over mine 3 konti (lønkonto, opsparing, betalingskonto) specielt vigtig var lønkonto og opsparingskontoen, for at de kunne se hvor meget jeg havde som opsparing udover den løn jeg fik hver måned.
Og hvis du også bruger EU-reglerne, så skal din mand/kone ikke vise bankudtog eller vise han/hun har penge eller noget andet. Det skal kun være hans/hendes pas, evt. Id-kort fra hjemlandet, en rejseforsikring til ham/hende, billet, jeres vielsesattest.
De fleste dokumenter vedrører dig og ikke ham/hende
Bankoversigt, det er ikke kontoudtog. Det var at jeg fik en oversigt over mine 3 konti (lønkonto, opsparing, betalingskonto) specielt vigtig var lønkonto og opsparingskontoen, for at de kunne se hvor meget jeg havde som opsparing udover den løn jeg fik hver måned.
Og hvis du også bruger EU-reglerne, så skal din mand/kone ikke vise bankudtog eller vise han/hun har penge eller noget andet. Det skal kun være hans/hendes pas, evt. Id-kort fra hjemlandet, en rejseforsikring til ham/hende, billet, jeres vielsesattest.
De fleste dokumenter vedrører dig og ikke ham/hende