Min hustru har lige fået opholdstilladelse baseret på de gamle regler. Der er set bort fra hovedparten af betingelserne, da jeg har et "særbarn".
Når vi nu om 2 år skal forlænge, vil det så blive efter de nye regler og dermed de nye betingelser, eller vil vi kunne forlænge baseret på, at de forhold hun fik sin opholdstilladelse på, ikke er ændrede?
Der står intet i hendes opholdstilladelse omkring at hun skal bestå en danskprøve indenfor 6 måneder. Jeg formoder at denne betingelse ligeledes er bortset fra, grundet mit "særbarn"?
Forlængelse efter gamle regler
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Forlængelse efter gamle regler
Dispensationerne som gives pga. særbarn bliver næppe ændret, men vær opmærksom på at når særbarnet fylder 18, bortfalder muligheden for dispensation. Under alle omstændigheder, for jeres egen skyld, bør din ægtefælle få lært dansk, så hun vil kunne klare sig i det danske samfund uden enten din eller tolkehjælp.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Forlængelse efter gamle regler
Tak for svar. Hun skal bestemt også lære dansk og er allerede tilmeldt Studieskolen hvor hun starter i næste uge. Var blot for at vide hvorledes reglerne er fremadrettet.
Både hun og jeg er enige om at hun skal integreres fuldt ud.
Både hun og jeg er enige om at hun skal integreres fuldt ud.