Jeg er dansker og min forlovede (Asien) har fået 2 x afslag på besøgsvisum til DK.
Vi planlægger nu at blive gift i udlandet.
Vi vil efterfølgende flytte til Tyskland og har nogenlunde styr på reglerne der.
Spørgsmålet er så, efter at jeg har bosat og registeret mig i Tyskland og min kone skal søge om visum, kan vi så søge om visum via de tyske myndigheder? Med andre ord, magter ikke de danske myndigheder længere...
1. Skal hun søge om almindeligt besøgsvisum i hvor mange dage?
1.1 Hvor stor er chancen for at hun får visum, nu hvor vi kan dokumentere at vi er gift og at jeg bor i Tyskland?
Mange tak for hjælpen derude, meget værdsat.
AP
Ansøge visum via Tyskland eller Danmark?
Re: Ansøge visum via Tyskland eller Danmark?
Hej,
Jeg har været i samme situation som dig. Min kone fik afvist visum og jeg derfor flyttede til Sverige og søgte om familiesammenføring den vej.
Jeg vil anbefale du gør det samme. Tyskland kender jeg ikke til, men tror de er hurtigere til at give opholdstilladelse end sverige.
Jeg har været i samme situation som dig. Min kone fik afvist visum og jeg derfor flyttede til Sverige og søgte om familiesammenføring den vej.
Jeg vil anbefale du gør det samme. Tyskland kender jeg ikke til, men tror de er hurtigere til at give opholdstilladelse end sverige.
Re: Ansøge visum via Tyskland eller Danmark?
Hvis du først er folkeregistreret i Tyskland, har din kone ret til gratis visum efter EU-regler og efter en særlig hasteprocedure.