Gravid, ændrer det noget?
Gravid, ændrer det noget?
Min kone er gravid, hun er fra Pakistan, vi har søgt om familiesammenføring. Jeg er dansk statsborger, født af danske forældre og opvokset her.
Nu er kravende for familiesammenføring jo ret strikse, og der er er muligvis nogle af kravene vi ikke lever op til, måske er vores bolig for lille, eller jeg har ikke arbejdet 3 ud af de sidste 5 år, men jeg har samtidig heller ikke modtaget offentlig forsørgelse så det parameter er i orden. Bankgarantien vedjeg heller ikke vi kan stille, men ansøgningen er i hvert fald under behandling, vi har efter indgivet ansøgning fundet ud af min kone er gravid.
Skal vi oplyse dette, og kan min kone blive sendt ud af landet? Vi har talt med de pakistanske myndigheder som ikke vil give pakistansk pas til vores nye barn da jeg som far er dansker og hun har giftet sig med en fremmed, de godtager kun pakistanske mænd og deres børn uanset konens ophav som pakistanere.
Så hvis Danmark ikke vil give opholdstilladelse til vores barn, som bliver dansk statsborger grundet jeg er dansker, hvad sker der så med barnet. Det som er summa summarum er vi kan kun få dansk pas til vores barn, faktisk også det eneste vi ønsker, vi har ikke behov for 2 nationaliteter til vores barn. Hvis vi så ikke kan leve op til de normale krav om familiesammenføring, kan de så sende min kone ud af landet?
Hvis min kone når at føde barnet inden vi får svar, kan de så sende min kone ud, nu hun har et dansk barn som har behov for moderen til at give mælk osv.? Det kan da ikke være rigtig? Så derfor er spørgsmålet, gør vores kommende barn det lettere at få ophold til min kone, eller er det ligemeget?
Vi har slet ikke tænkt i nogle baner omkring fordele ved at få et barn og så ophold til min kone, vores kommende barn er et produkt af kærlighed, og nu frygter vi bare at blive revet over som familie, så nu hvor vi ved vi ligger lige på grænsen til at få godkendt vores familiesammenføring, ville det give lidt ro på hvis vi vidste at juridisk kan min kone ikke blive smidt ud når hun har født?
Nu er kravende for familiesammenføring jo ret strikse, og der er er muligvis nogle af kravene vi ikke lever op til, måske er vores bolig for lille, eller jeg har ikke arbejdet 3 ud af de sidste 5 år, men jeg har samtidig heller ikke modtaget offentlig forsørgelse så det parameter er i orden. Bankgarantien vedjeg heller ikke vi kan stille, men ansøgningen er i hvert fald under behandling, vi har efter indgivet ansøgning fundet ud af min kone er gravid.
Skal vi oplyse dette, og kan min kone blive sendt ud af landet? Vi har talt med de pakistanske myndigheder som ikke vil give pakistansk pas til vores nye barn da jeg som far er dansker og hun har giftet sig med en fremmed, de godtager kun pakistanske mænd og deres børn uanset konens ophav som pakistanere.
Så hvis Danmark ikke vil give opholdstilladelse til vores barn, som bliver dansk statsborger grundet jeg er dansker, hvad sker der så med barnet. Det som er summa summarum er vi kan kun få dansk pas til vores barn, faktisk også det eneste vi ønsker, vi har ikke behov for 2 nationaliteter til vores barn. Hvis vi så ikke kan leve op til de normale krav om familiesammenføring, kan de så sende min kone ud af landet?
Hvis min kone når at føde barnet inden vi får svar, kan de så sende min kone ud, nu hun har et dansk barn som har behov for moderen til at give mælk osv.? Det kan da ikke være rigtig? Så derfor er spørgsmålet, gør vores kommende barn det lettere at få ophold til min kone, eller er det ligemeget?
Vi har slet ikke tænkt i nogle baner omkring fordele ved at få et barn og så ophold til min kone, vores kommende barn er et produkt af kærlighed, og nu frygter vi bare at blive revet over som familie, så nu hvor vi ved vi ligger lige på grænsen til at få godkendt vores familiesammenføring, ville det give lidt ro på hvis vi vidste at juridisk kan min kone ikke blive smidt ud når hun har født?
Re: Gravid, ændrer det noget?
Jo, et dansk barn har endnu ikke opnået selvstændig tilknytning til DK, førend det fylder seks år. Barnet kan derfor trods sit danske statsborgerskab, godt bo i udlandet hos sin mor. Så at blive gravid gør hverken fra eller til i sagen. Men barnet vil som sagt have dansk statsborgerskab og skal derfor heller ikke søge om opholdstilladelse.
Du starter med jo som jeg tolker som ja, men dit svar virker mere som et nej? Så du mener vel egentligt nej, bare så du fremover skriver det først, starter med at blive lykkelig over at min kone kan blive da du svarer jo, jeg skriver "ændrer det noget", og du skriver jo hvilket jeg tolker som ja.skaanebo skrev: ↑20.03.2018 19:19:03Jo, et dansk barn har endnu ikke opnået selvstændig tilknytning til DK, førend det fylder seks år. Barnet kan derfor trods sit danske statsborgerskab, godt bo i udlandet hos sin mor. Så at blive gravid gør hverken fra eller til i sagen. Men barnet vil som sagt have dansk statsborgerskab og skal derfor heller ikke søge om opholdstilladelse.
Efter at have læst dit indlæg virker det dog som et nej, bare til en anden gang, ærgerligt at skuffe folk med først et positivt svar på deres forespørgsel for så senere at finde ud af at det i virkeligheden er negative nyheder vi bliver præsenteret for.
Du stiller flere spørgsmål efter hinanden. Mit jo er svar på dette af dine spørgsmål: "Hvis min kone når at føde barnet inden vi får svar, kan de så sende min kone ud, nu hun har et dansk barn som har behov for moderen til at give mælk osv.?"
Jo, de kan godt sende din kone hjem.
Ah ja mig der er langsom der, kan godt se i sammenhæng giver dit svar mening jeg sluttede jo med det spørgsmål, jeg undskylder.skaanebo skrev: ↑20.03.2018 22:01:05Du stiller flere spørgsmål efter hinanden. Mit jo er svar på dette af dine spørgsmål: "Hvis min kone når at føde barnet inden vi får svar, kan de så sende min kone ud, nu hun har et dansk barn som har behov for moderen til at give mælk osv.?"
Så sålænge et barn er under 6 år, så har moderen ikke nogen familær tilknytning til Danmark som er stor nok til at hun ikke kan udvises? Jeg tænker jo på de kriminelle som ikke kan udvises fordi de har børn i Danmark, men det er så fordi de har børn som er over 6 år gamle? Så når et barn bliver 6 år, og hvis det barn eksempel vokser op hos mig i Danmark, så kan min kone hvis hun blev smidt ud og så kommer tilbage om 6 år ikke smides ud?
Jo ikke det er en plan vi vil følge, det er absurd. Men synes da også det er lidt absurd at man sætter en grænse lige ved 6 år. Men er ovenstående korrekt observeret?
Et barn under 6 år har ingen tilknytning til noget land og vil let kunne tilpasse sig et nyt sted. Sådan er argumentationen. Altså et barn, der endnu ikke har gået i skole.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
“måske er vores bolig for lille”, skriver du - hvis boligen har mindst to beboelsesrum, dvs værelser, som ikke er køkken eller bad, er den stor nok.
Man skal ikke på forhånd bevise, at man kan stille sikkerhed, men den skal stilles, ellers får man ikke opholdstilladelsen. Du skal ikke nødvendigvis selv have hele beløbet, men kan stille sikkerheden som bankgaranti, eller måske låne beløbet af andre.
Du skal ikke oplyse US om din kones graviditet.
Men din kone skal i gang med at terpe, så hun kan bestå danskprøven, og det helst før barnet bliver født, for nybagte forældre har svært ved at koncentrere sig om at læse op til eksamen.
Man skal ikke på forhånd bevise, at man kan stille sikkerhed, men den skal stilles, ellers får man ikke opholdstilladelsen. Du skal ikke nødvendigvis selv have hele beløbet, men kan stille sikkerheden som bankgaranti, eller måske låne beløbet af andre.
Du skal ikke oplyse US om din kones graviditet.
Men din kone skal i gang med at terpe, så hun kan bestå danskprøven, og det helst før barnet bliver født, for nybagte forældre har svært ved at koncentrere sig om at læse op til eksamen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Efter at have stødt på følgende er jeg overbevist om at du tager fejl; “Udlændingestyrelsen ændrer praksis som følge af en dom fra EU-Domstolen fra den 10. maj 2017 i sagen Chavez-Vilchez“
Jeg finder ingen steder hvor der står barn over 6 år kun barn unde 18 år!
Kan du uddybe om hvorfor vi ikke ville kunne få permanent ophold efter Chavez-Vilchez dommen?
I øvrigt er jeres barn som dansk statsborger ikke at betragte som unionsborger. Det bliver man kun, hvis man krydser en landegrænse i EU, eller hvis man har et andet EU/EØS-statsborgerskab end det land, hvor man opholder sig i.
Så hvis jeg var svensker og nu boede i Danmark så kunne vi godt få ophold da jeg og bord barn så ville være at betragte som unionsborger? Det da diskrimination imod danskere kan det være lovligt? Så andre EU borgere er bedre stiller i Danmark end Danmarks egen befolkning i denne sammenhæng?
Svineri synes jeg
Ja, hvis du var svensker, ville du være stillet helt anderledes. Læs fx https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... d=FT-00604
Og lige en tilføjelse: Det er jo et flertal i Folketinget, som har bestemt, at de vil diskriminere danskere i forhold til andre EU-borgere i Danmark.
EU-retten og unionsborgerskabet sikrer således EU-borgere mod at blive diskrimineret. Men personer fra andre lande og danskerne selv kan man godt diskriminere efter dansk lovgivning.
EU-retten og unionsborgerskabet sikrer således EU-borgere mod at blive diskrimineret. Men personer fra andre lande og danskerne selv kan man godt diskriminere efter dansk lovgivning.