HJÆLP: Afvisning af visum til mine ægtefælle
Re: HJÆLP: Afvisning af visum til mine ægtefælle
Nej, man kan købe flybillet til et hvilket som helst land inden for Schengenområdet. Og så ankomme der og rejse videre derfra til Sverige. Det er fx også meget almindeligt med en mellemlanding i fx Amsterdam, Paris eller Frankfurt.
Okay perfekt. Det vil sige, at det er fint hvis vi køber en billet til Danmark og viser den? Og vi behøver ikke vise hvordan vi så rejser fra Danmark til Sverige?
Ja, som svaret allerede.
Tusinde tak! Ja, tror jeg var lidt for hurtig, det må du ubdskylde. Men tak for det!
Det er vel okay at skrive 45 dage i stedet for 90, ikke? Da vi helst gerne vil igang med opholdskortet hurtigst muligt plus at så virker det måske mere rigtigt når han er studerende, at han ikke har taget fri hele 90 dage?
Jo, alt under 90 dage er okay.
Mange tak! Og forsikringen Axa Schengen, er det fint hvis vi tegner den så den gælder 1 uge før ankomst og en uge efter udrejse?
Det skal være 14/15 dage længere end planlagt ophold. Så ikke noget med før ankomst. Det vil være ubrugeligt. Den ekstra tid er, hvis man bliver indlagt og ikke kan rejse hjem som planlagt.
Så hvis hi siger opholdet er fra 9. April til 9. Maj, så er det fint med forsikringen fra 8. April til 14 maj?
9. april indtil 23. maj skal forsikringen gælde.
Perfekt mange tak! Og jeg vælger selvfølgelig ankomstdato som 9. April og udrejse som 9. Maj.
Ved du egentlig hvornår det er man skal søge om opholdskort?
Ved du egentlig hvornår det er man skal søge om opholdskort?
Der kan søges når som helst, dog bør det ske senest 90 dage efter ankomst.
Hvis man altså vælger de 90 dage i sin visumansøgning, ikke?
Nu vælger vi kun 30, så vi kan i princippet søge fra han er kommet til og med dagen inden visumet udløber?
Nu vælger vi kun 30, så vi kan i princippet søge fra han er kommet til og med dagen inden visumet udløber?
Kan det virkelig passe at når jeg vælger 44 dage hos AXA Schengen, så koster det kun 65€?
Der er 3 forskellige, Low Cost, Europe Travel, Multi Trip? Hvilken skal det være?