Flybilletter/flight schedule visum
hm
Jeg syns det virker lidt ulogisk hun skal kunne fremvise så mange penge når Jeg har erklæret at skulle sørge for hende her. Jeg har engang læst her på sitet at hvis de forlanger at hun skal fremvise pengene skal hun bede dem ringe til mig for at få bekræftet at jeg garanterer for hende
one free world
-
matildeudenh
Det er heller ikke alt der er logisk når man søger visum. Du skal være opmærksom på, at når hun flyver hertil, skal hun have et invitationsbrev fra dig på sig, hvor du igen skriver, at du erholder alle udgifter, eller de mange penge. Det vil grænsekontrollen nemlig gerne se. Vi har brugt den med brevet, det syntes vi var nemmest.
ok
Nej logik er svært at finde i denne bureaukratiske verden Jeg håber at hun har en kopi af mit invitationsbrev for hvis hun skal rejse d 18/12 kan hun ikke nå at få et brev da det tager ca 16 dage om at nå frem men hun har jo returbillet når hun kommer så jeg håber de indvilger i at ringe mig op hvis det bliver nødvendigt
one free world
-
matildeudenh
ok
Tak ska du ha Mathilde det har jeg også tænkt på Jeg tror endda at hun har en mail endnu med det på så jeg vil bede hende om at printe det ud og tage det med i håndbagagen for en sikkerheds skyld. Kommer der til at stå i hendes visum at jeg har stillet en bankgaranti?
one free world
-
matildeudenh
Da min mand fik sit første visum, stod der "Guarantee provided" men de har vist skiftet system siden. Desuden ved grænsepolitiet i lufthavnene, specielt hvis man mellemlander uden for Danmark, ikke noget om den danske bankgaranti.
Jeg synes, det vil være en rigtig god ide hvis hun printer invitationen ud og har den med, samt dine kontaktoplysninger. Det skader hvertfald aldrig at have en masse papirer af vise dem.
Jeg synes, det vil være en rigtig god ide hvis hun printer invitationen ud og har den med, samt dine kontaktoplysninger. Det skader hvertfald aldrig at have en masse papirer af vise dem.
ok
Jeg har lige talt med hende Hun har stadig det første invitationsbrev jeg sendte hende (original håndskreven) da der var en fejl i antallet af dage men der står også udførligt mine data samt at jeg tager anvaret forhendes fornødenheder her under oplholdet osv.
Jeg har givet hende udførlige instrukser om hvad der kan ske når hun mellemlander i amsterdam så hun kan have brevet klar i håndbagagen.
Hvis de så er tvivlende overfor det vil hun sige til dem om at ringe til mig da jeg på det tidspunkt er på vej for at hente hende i Billund
Jeg har givet hende udførlige instrukser om hvad der kan ske når hun mellemlander i amsterdam så hun kan have brevet klar i håndbagagen.
Hvis de så er tvivlende overfor det vil hun sige til dem om at ringe til mig da jeg på det tidspunkt er på vej for at hente hende i Billund
one free world
- Prebooked flybillet er ok indtil ambassaden, ber om at se en rigtig billet.
- Rejseforsikring gælder det samme, vent med at købe den til i bliver bedt om at fremvise den.
- Invitationsbrev er vigtigt, såfremt du er på visa i 90 dage, da man formentlig bliver stoppet i tolden og bedt om at fremvise hvor mange penge du har. Ingen diskution, da de så min hustrus invitation.
- Skal du havde et barn med på visa, vent med at tage barnet med på ambassaden, indtil du bliver bedt om det. Derved undgår du at barnet svare på spørgsmål som i ikke var forberedt på og undgår amabassen bryder alm. meskerettigheder mod dit barn.
- Rejseforsikring gælder det samme, vent med at købe den til i bliver bedt om at fremvise den.
- Invitationsbrev er vigtigt, såfremt du er på visa i 90 dage, da man formentlig bliver stoppet i tolden og bedt om at fremvise hvor mange penge du har. Ingen diskution, da de så min hustrus invitation.
- Skal du havde et barn med på visa, vent med at tage barnet med på ambassaden, indtil du bliver bedt om det. Derved undgår du at barnet svare på spørgsmål som i ikke var forberedt på og undgår amabassen bryder alm. meskerettigheder mod dit barn.
billetter m v
Hun har lige idag været på ambassaden med billet købt igår og helbredsforsikring samt pas hun kan hente visummet d. 17/12 hun rejser d18/12 udover invitationsbrev kopi af mit pas vil jeg også bede hende medbringe de western union bilag så de kan se jeg har forsynet hende løbende. Og så medbringer hun et par hindrede dollars. Skulle de stadig være i tvivl vil jeg få hende til at bede dem om at ringe til mig da jeg venter på hende i lufthavnen.
one free world