Idag fik vi endelig svar. På fredag skal jeg hente papirne fra banken.
Mandag aflever jeg dem selv hos kommunen.
De har så 14 dage til at sende det videre til us.
Us har 10 dage?
Når min mand får sit pas fra udlandsk amb. hvor lang tid har han så til at komme til danmark ?
Der står at sikkerheden skal gælde fra den 21.03 men kan han hvis alt går hurtigt komme den 20.03? Da min søstrr skal tilbage fra ferie og de kunne flyve sammen. Det er hans første flyvetur samt først udlandsk tur.
Når han kommer har vi så 3 dage til cpr?
Når han registreres hvsd gør vi så?
Hvad med skole?
Samt hvad med prøven ???
Tak for hjælpen
Hvad gør vi nu har stillet penge til deponering.
Re: Hvad gør vi nu har stillet penge til deponering.
generelt så bliver der afsat 1 måned til at færdiggøre garanti
ja kommunen har 14 dage (der er nogle der har taget længere tid...men sørg for at finde rette vedkommende hos kommunen
så går det ofte meget hurtigere - og du får en kopi i digital post)
us har den tid de behøver, så afhængig af hvor hurtig/langsom din kommune er, og det er standard med 1 måned
i får brevpost fra US, hvori der står at i har 5 dage (arbejdsdage) til at registere jer hos borgerservice
og cpr no er allerede oprettet
skole går nogen steder automatisk, men ? hos kommunen, den/de der har med intregration at gøre
prøve, den skal man gå op til senest 6 måneder efter at i er reg. hos kommunen, og det er kun 2 steder Kbh eller Vejle,
husk at bestille tid et par måneder før
det med rejse forstår jeg ikke
han har vel et tilbagerejse visum ? så selvf. kan han vel rejse 20.3,
opholdskort kommer først lidt senere, efter i har fået brev fra US
men du kan jo aldrig være helt sikker på at det præcis tager 1 måned, det kan gå lidt hurtigere, men også
lidt langsommere....men tror de fleste da rammer det ret præcis 1 måned (hos os selv 1måned + 1 dag)
ja kommunen har 14 dage (der er nogle der har taget længere tid...men sørg for at finde rette vedkommende hos kommunen
så går det ofte meget hurtigere - og du får en kopi i digital post)
us har den tid de behøver, så afhængig af hvor hurtig/langsom din kommune er, og det er standard med 1 måned
i får brevpost fra US, hvori der står at i har 5 dage (arbejdsdage) til at registere jer hos borgerservice
og cpr no er allerede oprettet
skole går nogen steder automatisk, men ? hos kommunen, den/de der har med intregration at gøre
prøve, den skal man gå op til senest 6 måneder efter at i er reg. hos kommunen, og det er kun 2 steder Kbh eller Vejle,
husk at bestille tid et par måneder før
det med rejse forstår jeg ikke
men du kan jo aldrig være helt sikker på at det præcis tager 1 måned, det kan gå lidt hurtigere, men også
lidt langsommere....men tror de fleste da rammer det ret præcis 1 måned (hos os selv 1måned + 1 dag)
Jeg mener han har 6 måneder til at ankomme i Danmark, når han har søgt fra udlandet. Kan desværre ikke lige finde hvor det er at det står officielt. Men du kan ringe til US og få det oplyst.
UPDATE Det med de 6 måneder står i ÆUG's vejledningen til familiesammenføring i Danmark på side 15 allersidst i kapitel 2
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... 202014.pdf
Fra ankomst i Danmark skal din mand inden 5 dage henvende sig på borgerservice og blive bopælsregistreret.
UPDATE Det med de 6 måneder står i ÆUG's vejledningen til familiesammenføring i Danmark på side 15 allersidst i kapitel 2
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... 202014.pdf
Fra ankomst i Danmark skal din mand inden 5 dage henvende sig på borgerservice og blive bopælsregistreret.
Min mand har søgt fra udlandet. Vi måthe ikke få visum der man mistænkede ham med at ikke forlade landet.gambler skrev: ↑21.02.2018 17:42:36det med rejse forstår jeg ikkehan har vel et tilbagerejse visum ? så selvf. kan han vel rejse 20.3,
Derfor skulle vi søge fs
Han vil få sent visum fra en amb i udlandet. Så har vi hvist 5 dage til registrering.
Mange tak for svaret både til dig og dorthe