Tourist visum til homoseksuelle kæreste fra Vietnam

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Andrew

Tourist visum til homoseksuelle kæreste fra Vietnam

Indlæg af Andrew » 12.02.2018 10:11:32

Hej

Jeg håber i kan hjælpe med nogle svar da jeg står i en snævret situation.

Jeg har søgt om arbejds og opholdstilladelse til min kæreste gennem firma til chefkok men fik afslag. Det har intet med mig at gøre.

Har det betydning for mig hvis jeg om 6 mdr søger tourist visum på 1 mdr til min kæreste til Danmark?

Det jeg hentyder til et om han går afslag fordi han allerede har fået afslag tidligere.

Hvis jer søger. Er det en god ide at søge som ven eller kæreste. Vi har alt der skal til for at søge senere men jeg har aldrig prøvet at søge som kæreste eller ven. For mit vedkommende mener jeg som kæreste et lang bedre.

En anden vigtig ting? Kan man som homoseksuelle blive gift udenfor DK hvis jeg er dk statsborgere. Vi kan heller ikke blive giftig vn... Det er frustrerende

skaanebo

Re: Tourist visum til homoseksuelle kæreste fra Vietnam

Indlæg af skaanebo » 12.02.2018 10:41:02

Allerførst er der noget, du har misforstået. Det er ikke dig som dansker, der skal søge om noget som helst for din kæreste. Det er din kæreste, der skal søge om visum eller opholdstilladelse, og det skal han gøre personligt og ikke via dig.

Hvis han ønsker at besøge dig på visum i DK, skal han søge om besøgsvisum som kæreste. Det indebærer, at I kan dokumentere jeres forhold, fx at du har besøgt ham tidligere i Vietnam, vedlæg fotodokumentation og stempler fra dit pas.

Og der kan ikke søges om visum 6 måneder ud i fremtiden. Man kan så vidt jeg husker søge tre måneder før, man har påtænkt at rejse.

Og jo, et tidligere afslag på opholdstilladelse vil måske influere på en afgørelse om visum. Det afhænger af de nærmere omstændigheder og grunden til afslaget.

I kan gifte jer i alle lande, der tillader homoseksuelle ægteskaber.

Andrew

Indlæg af Andrew » 12.02.2018 11:18:46

Hej

Tak for et hurtigt svar

Deres begrundelse er at han ikke har et relevant uddannelse indenfor kokkebranchen og ikke har en længerevarende arbejdserfaringer idé han er 21 år

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 12.02.2018 11:22:59

Dvs., han har søgt om opholdstilladelse helt grundløst. Det er jo heller ikke smart gjort.

Vær obs på, at hvis han er 21 år, så opfylder han heller ikke alderskravet til at kunne få opholdstilladelse som ægtefælle til dig.

Nu nævner du ikke, hvor længe I har kendt hinanden eller din egen alder, men I kan jo overveje at gøre brug af EU-regler, hvis du har mulighed for at flytte udenlands i tre måneder.

Andrew

Indlæg af Andrew » 12.02.2018 13:59:58

Hej

Nej man skal søge både opholdstilladelse og arbejdstilladelse med beløbsordning. De begrundede afslag som tidligere nævnte.

Jeg har på intet tidspunkt sagt vi har noget med hinanden at gøre privat. Han skal ikke have opholdstilladelse nu.. Jeg vil bare have ham herover som tourist for at besøge DK i en mdr. Det har ikke noget med arbejde og ophold at gøre.

Jeg har hørt at online VU2 TIL INVITATION ER GODT

Jeg er selv 25år...

Besvar