Jeg er dansk statsborger, som flyttede til sverige for at kunne bo samme med min mand. Her er min historie:
Jeg har lært min mand at kende i sverige i 2006, vi blev gift i dec. 2007. min mand er asylansøger i sverige. han fik afslag og udvisning på hans asyl sag maj 2008. så besluttede jeg at flytte til sverige for at bo samme med ham og for at søge familiesammeføring i sverige efter Eu regler.
naturligvis havde min mand klagede over asyl afgørelse.
I Juli 2007 flyttede jeg til Malmø samme med min mand. Jeg arbejder i DK som støttekontakt person og har fast job, min indkomst er på 25000 kr pr måned. Vi søgte familiesammeføring og har fået afslag i sverige efter 2 uger, så klagede vi også over denne afgørelse. Vores 2 sager køre nu i Landsretten.
Ud af det jeg læser i medierne og i denne forum, kan jeg se at jeg godt kan vende tilbage til Dk med min mand. Grunden til jeg flyttede til sverige er, at de oplysninger jeg fik fra US var, at jeg ikke kan søge for familie sammeføring efter det danske regler før min mand få afklarede sin sag i sverige og han skal have OT der først.
Jeg fik ringede til US sidste uge for at spørge om det er ok at vende tilbage til DK efter EU regler, men har fået det samme info at jeg ikke kan før han få OT og at jeg arbejdede der.
Men for to dage siden snakkede jeg med en fr US som hedder Helle hvor hun fortalte at jeg kan godt søge til min mand efter EU regler og det har ikke noget med sverige at gør, hver har sit lov.
Jeg er meget forvirret og ved ikke hvad jeg skal tro på. Jeg tøre ikke mere at søge for FS, for jeg er bange at han få afslag i DK og samtidig bliver hans ansøgning anulleret i sverige, så mister vi begge dele.
jeg arbejder i Dk 37 timer om ugen og samtidige har jeg fået ekstra arbejde i sverige 2 timer hverdag.
hjalp mig hvis nogen kan fortælle mige hvad sanheden er
Kan jeg søge for FS til min mand i DK efter EU regler?
Skal jeg arbejde i fem år sådan så kan min mand få permenent OT?
Hvilket boligkrav stiller det ??