hej
håber i kan hjælpe mig, min mands opholdstilladelse udløb, og vi har søgt om af forlænge den, fik et brev med at de ikke kunne forlænge den da hans pas udløber om 8 måneder og det betyder at de ikke kan give ham 6 måneder eller mindre fordi der skal være de 3 måneder eller sådan noget, forstår faktisk ikke hvad de mener, har snakket med den irakiske Ambassade og de kan ikke lave hans pas, han skal til sverige for at ansøg om forlængelse af pas eller nyt pas. og vi har kun 3 uger, det tager mere end 3 uger for at forlænge osv. bliver min mand sendt tilbage? får han ikke lov til at bo her?
håber der en der kan svar mig.
tak på forhånd.
opholdstilladelse udløber
Re: opholdstilladelse udløber
Få lavet det pas og forklar US, at ambassaden siger, det tager så og så lang tid.
Re: opholdstilladelse udløber
Har du fået et svar fra US?
min kones irakiske pas udløber også næste år når vi skal forlænge.
Sidste gang stod følgende i hendes brev, da hun fik forlænget sin opholdstilladelse;
Vi stiller ikke krav om pas
Du skal normalt have et gyldigt pas for at få forlænget din opholdstilladelse. Det følger af udlændingelovens § 39, stk. 1.Vi stiller ikke krav om, at du skal have et gyldigt pas, da det på nuværende tids-punkt ikke er muligt for irakiske statsborgere at få et pas på irakiske ambassader i udlandet.
vil du ikke give en tilbagemelding på hvad du gjorde?
mvh Omar
min kones irakiske pas udløber også næste år når vi skal forlænge.
Sidste gang stod følgende i hendes brev, da hun fik forlænget sin opholdstilladelse;
Vi stiller ikke krav om pas
Du skal normalt have et gyldigt pas for at få forlænget din opholdstilladelse. Det følger af udlændingelovens § 39, stk. 1.Vi stiller ikke krav om, at du skal have et gyldigt pas, da det på nuværende tids-punkt ikke er muligt for irakiske statsborgere at få et pas på irakiske ambassader i udlandet.
vil du ikke give en tilbagemelding på hvad du gjorde?
mvh Omar