Hej
Jeg vil lige høre om det er muligt at benytte EU-reglen, hvis man er dansk statsborger og min ægtefælle har fremmed pas i Norge?? Kan det lade sig gøre hvis vi flytter til Sverige?
EU -regel med fremmedpas i Norge??
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: EU -regel med fremmedpas i Norge??
Ja, din ægtefælle bliver jo ikke norsk af at have fremmedpas.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for svar.. Jeg skulle bare sikre mig,men jeg har også flere spørgsmåle. Er det korrekt man først skal søge EU opholdskort i Sverige først, og derefter også i Dk hvis man vil flytte tilbage til Dk?? Er det ikke en lang process?
Eller kan det bedre betale sig for os i Norge, altså flytte til Norge bor der en periode, også flytte tilbage til dk og søge EU-opholdskort i Dk?? Håber det giver mening..
Eller kan det bedre betale sig for os i Norge, altså flytte til Norge bor der en periode, også flytte tilbage til dk og søge EU-opholdskort i Dk?? Håber det giver mening..
Man skal søge om et nyt opholdskort, hver gang man flytter til et nyt land.
Om I flytter til Sverige, Norge eller Danmark er sådan set ligegyldigt. Det er samme proces, når blot I krydser en indre grænse i EU/EØS.
Om I flytter til Sverige, Norge eller Danmark er sådan set ligegyldigt. Det er samme proces, når blot I krydser en indre grænse i EU/EØS.
Ok så er jeg med. Tak for svaret..