Flybilletter/flight schedule visum
Flybilletter/flight schedule visum
Hej, er der nogen der ved om det er iorden at vente med at booke flybilletter/købe rejseforsikring indtil turistvisum er godkendt?
Nogle steder står der nemlig at man skal vedlægge kopi af ovennævnte ved AFLEVERINGEN af visumansøgningen, mens det andre steder i US vejledning står at man skal fremvise flybilletter/rejseforsikring, når Ambassaden ringer til ansøger og meddeler at man nu er parat til at indsætte en visum-"sticker" i passet.
Hvis man skal booke flybilletter på forhånd uden at vide om - eller hvornår - visum udstedes, hvordan gør man så det uden at betale for billetterne. Undskyld hvis jeg spørger dumt....jeg mangler lidt fantasi:-)
VH Forest
Nogle steder står der nemlig at man skal vedlægge kopi af ovennævnte ved AFLEVERINGEN af visumansøgningen, mens det andre steder i US vejledning står at man skal fremvise flybilletter/rejseforsikring, når Ambassaden ringer til ansøger og meddeler at man nu er parat til at indsætte en visum-"sticker" i passet.
Hvis man skal booke flybilletter på forhånd uden at vide om - eller hvornår - visum udstedes, hvordan gør man så det uden at betale for billetterne. Undskyld hvis jeg spørger dumt....jeg mangler lidt fantasi:-)
VH Forest
Man reserverer/booker uden at betale. De fleste rejsebureauer kender jo godt procedurerne med at søge visum og accepterer, at man først betaler billetter, når visum er godkendt.
Det kan naturligvis ikke gøres online hos nogen internetrejsebureauer, men skal ordnes på god gammeldags maner med et besøg til et lokalt rejsebureau.
Det kan naturligvis ikke gøres online hos nogen internetrejsebureauer, men skal ordnes på god gammeldags maner med et besøg til et lokalt rejsebureau.
-
matildeudenh
Jeg fik at vide da vi søgte visum første gang, af en flink dame fra US (ja, de findes...) at det er ambassaderne der vil se en reservation, US er for så vidt ligeglade - flybilletten angiver jo en dato, hvor man gerne vil ankomme, og den forholder de sig ikke til, kun til den periode der er angivet. Vi havde f.eks. en reservation der galdt fra 26/1 2008, men fik først svar på visum i februar.
Ambassaderne vil gerne se det, fordi det angiver en vis seriøsitet, og kan være lidt besværligt, så mit gæt er, at det er en sortering. Nu her hvor vi har søgt anden gang, har det været uden reservation, men det er også lidt nemmere anden gang.
Ambassaderne vil gerne se det, fordi det angiver en vis seriøsitet, og kan være lidt besværligt, så mit gæt er, at det er en sortering. Nu her hvor vi har søgt anden gang, har det været uden reservation, men det er også lidt nemmere anden gang.
Har siddet og kigget et par hundrede svar igennem vedr. det samme emne, og det lader til at der er ligeså mange eksempler på at det ikke er nødvendigt at booke fly og rejseforsikring før ambassaden er parat til at udstede en "sticker".
Så hvad skal vi sige konklusionen er? At det ikke skader at gøre det, og at det måske ligefrem vil gavne sagen, men at det næppe får visumansøgningen til at falde til jorden?
Så hvad skal vi sige konklusionen er? At det ikke skader at gøre det, og at det måske ligefrem vil gavne sagen, men at det næppe får visumansøgningen til at falde til jorden?
rejsebureau
Er der nogen der kender Premacell i københavn de kan sørge for billet og helbreds forsikring for ialt 11.900 fra manila til billund Det fungerer ved at min veninde fra filippinerne ringer til deres agent i Manila og aftaler ar mødes på ambassaden en bestemt dag hvor hun får udleveret rejsedokumenterne. Jeg kan kun betale via bankoverførsel da (firmaet premacell) ikke tager imod betalingskort over nettet.
one free world
ambassaden I Manila
Kan det passe at min venide ikke kan få visum påtegning samme dag hun kommer til ambassaden og fremviser billetterne Men at der går ca. 5 arbejds dage
one free world
Kontant beholdning på ambassaden
Kan det passe at min veninde fra filippinerne skal fremvise kontanter ved afhentningen af hendes visum selvom jeg har stillet bankgaranti og at jeg garanterer for hendes kost og logi under hendes besøg her.
En dame fra Us siger at hun skal kunne fremvise et beløb på 150- 200 kr pr dag hun skal være her. visummet er gyldigt i 89 dage så det er 17800kr De penge har jeg slet ikke da min løn udbtales hver 14. dag
En dame fra Us siger at hun skal kunne fremvise et beløb på 150- 200 kr pr dag hun skal være her. visummet er gyldigt i 89 dage så det er 17800kr De penge har jeg slet ikke da min løn udbtales hver 14. dag
one free world
Det er ikke sikkert at der er et klart svar på dit spørgsmål. Jeg tror at praksis svinger meget fra land til land, fra ambassade til ambassade og måske også indbyrdes blandt sagsbehandlerne i US.
Selvom du garanterer for ansøgeren ved jeg ikke om det spiller ind hvor meget du tjener i DK (jeg ved ikke hvad du tjener, men det kan være US skønner, det er for lidt til at forsørge en gæst i 90 dage).
Der er nok ikke andet at gøre end at gøre som ambassaden/US siger - og så glæde sig over at din kæreste trods alt kan få et visum. Det hjælper selvfølgelig ikke så meget hvis du ikke kan rejse pengene. Men du ville alligevel få problemet, når din kæreste skal passere den første Schengen- grænse, hvor hun kan risikere at skulle fremvise 2000 EUR (det siger rygterne ihvertfald) VH Forest
Selvom du garanterer for ansøgeren ved jeg ikke om det spiller ind hvor meget du tjener i DK (jeg ved ikke hvad du tjener, men det kan være US skønner, det er for lidt til at forsørge en gæst i 90 dage).
Der er nok ikke andet at gøre end at gøre som ambassaden/US siger - og så glæde sig over at din kæreste trods alt kan få et visum. Det hjælper selvfølgelig ikke så meget hvis du ikke kan rejse pengene. Men du ville alligevel få problemet, når din kæreste skal passere den første Schengen- grænse, hvor hun kan risikere at skulle fremvise 2000 EUR (det siger rygterne ihvertfald) VH Forest
Hejsa
Til Holmes.
Ja det kan godt passe. De gange vi har sögt visumtil min mand fra Tyrkiet har han ogsaa skulle fremvise at han have x-antal penge(det var dog tilstrækkeligt med en kopi af hans bankbog, samt fremvisning af originalen), hvoraf det fremgik at han havde x-antal penge til raadighed. Sidst vi sögte var det 2000 euro. Men reelt set kan du jo hæve pengene saa snart visum er afhentet
Ja det kan godt passe. De gange vi har sögt visumtil min mand fra Tyrkiet har han ogsaa skulle fremvise at han have x-antal penge(det var dog tilstrækkeligt med en kopi af hans bankbog, samt fremvisning af originalen), hvoraf det fremgik at han havde x-antal penge til raadighed. Sidst vi sögte var det 2000 euro. Men reelt set kan du jo hæve pengene saa snart visum er afhentet
okay
Tak skal i have for svarene I mellemtiden har min veninde spurgt det danske consulat i cebu Og der fået at vide at hun ikke skal fremvise nogen kontantbeholdning for at få visumsticker og forventet eks. tid på ambassaden er 3 dage men der kan nemt gå en dag ekstra da hun kan sidde i kø i åbningstiden uden at komme til og derfor må møde op igen næste dag og vente forfra.
one free world