Flytte til Flensborg & Billig lejlighed søges i Flensborg området
Flytte til Flensborg & Billig lejlighed søges i Flensborg området
Vil være superglad for at få hjælp med følgende spørgsmål:
Vi søger en billig billig lejlighed med hurtig overtagelse gerne 1 Feb 2018
1.: Skal jeg møde personligt på rådhuset i Flensborg for at få registreret flytning og bopæl i Flensborg, eller kan det gøres online??
2.: Hvad skal jeg medbringe udover Pas og lejekontrakt??
3. Kan jeg nøjes med en delebolig eller noget i den stil, (tror nok jeg har læst om det et eller andet sted her på forum), og hvor finder jeg evt dem.??
4. kan jeg søge visum til Tyskland med det samme til min kæreste fra Thailand?? når jeg har registreret flytning ??
5. Jeg skal have oprettet en Bankkonto i Tyskland- hvor er det nemmest og billigst??
6. Jeg er førtidspensionist og tager min pension med til Tyskland, hvordan gør jeg det ??
7. Jeg har min lejebolig i DK som jeg ønsker at beholde efter tilbageflytning til DK. Er der nogen måde at beholde den i den periode i forhold til at søge familiesammenføring i Tyskland efter EU reglerne. Jeg kan lave aftle med udlejer uden problemer, hvad er evt den bedste løsning ??
8. Jeg har fået at vide af en Tyrkisk ven, som fik sin tyrkiske kone ind via EU reglerne tilbage 2007, at han kun boede i Flensborg i 1 måned for han flyttede tilbage til DK. Er det muligt ??, eller er det en røverhistorie ??
Vi søger en billig billig lejlighed med hurtig overtagelse gerne 1 Feb 2018
1.: Skal jeg møde personligt på rådhuset i Flensborg for at få registreret flytning og bopæl i Flensborg, eller kan det gøres online??
3. Kan jeg nøjes med en delebolig eller noget i den stil, (tror nok jeg har læst om det et eller andet sted her på forum), og hvor finder jeg evt dem.??
4. kan jeg søge visum til Tyskland med det samme til min kæreste fra Thailand?? når jeg har registreret flytning ??
5. Jeg skal have oprettet en Bankkonto i Tyskland- hvor er det nemmest og billigst??
6. Jeg er førtidspensionist og tager min pension med til Tyskland, hvordan gør jeg det ??
7. Jeg har min lejebolig i DK som jeg ønsker at beholde efter tilbageflytning til DK. Er der nogen måde at beholde den i den periode i forhold til at søge familiesammenføring i Tyskland efter EU reglerne. Jeg kan lave aftle med udlejer uden problemer, hvad er evt den bedste løsning ??
8. Jeg har fået at vide af en Tyrkisk ven, som fik sin tyrkiske kone ind via EU reglerne tilbage 2007, at han kun boede i Flensborg i 1 måned for han flyttede tilbage til DK. Er det muligt ??, eller er det en røverhistorie ??
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Flytte til Flensborg & Billig lejlighed søges i Flensborg området
Du skal møde personligt. Muligvis kan du bestille tid on-line.
Evt. bevis for indtægt/tilstrækkelige midler.
3. Kan jeg nøjes med en delebolig eller noget i den stil, (tror nok jeg har læst om det et eller andet sted her på forum), og hvor finder jeg evt dem.?? Ja, og se link i din anden tråd.
Jeg har fået en bopælsattest med, da jeg tilmeldte mig adressen, så hvis du også gør, vil du kunne.
Det kan være enklest at vælge Postbank, fordi du så stort set alle steder finder en filial med kasse. I Fkensborg måske endda med dansktalende personale.
Du kontakter UdbetalingDanmark. Det er lettest at ringe til dem, svar på mail kan tage lang tid.
Udbetaling Danmark, International Pension. Tlf: 7012 8055 (10:00 - 14:00)
intpension@atp.dk
OG
Udbetaling Danmark, International sygesikring
Tlf: 7012 8081
(Ma, ti, ons kl. 08:00 - 16:00, to: 08:00 - 18:00, fre: 08:00 - 15:00)
Du SKAL framelde dig folkeregisteret, hvis det skal fungere til fs, så den bedste løsning er at fremleje den.
Nej, det er i hvertfald ikke længere muligt. Tre måneder er minimum.
Du skal møde personligt. Muligvis kan du bestille tid on-line.
Evt. bevis for indtægt/tilstrækkelige midler.
3. Kan jeg nøjes med en delebolig eller noget i den stil, (tror nok jeg har læst om det et eller andet sted her på forum), og hvor finder jeg evt dem.?? Ja, og se link i din anden tråd.
Jeg har fået en bopælsattest med, da jeg tilmeldte mig adressen, så hvis du også gør, vil du kunne.
Det kan være enklest at vælge Postbank, fordi du så stort set alle steder finder en filial med kasse. I Fkensborg måske endda med dansktalende personale.
Du kontakter UdbetalingDanmark. Det er lettest at ringe til dem, svar på mail kan tage lang tid.
Udbetaling Danmark, International Pension. Tlf: 7012 8055 (10:00 - 14:00)
intpension@atp.dk
OG
Udbetaling Danmark, International sygesikring
Tlf: 7012 8081
(Ma, ti, ons kl. 08:00 - 16:00, to: 08:00 - 18:00, fre: 08:00 - 15:00)
Du SKAL framelde dig folkeregisteret, hvis det skal fungere til fs, så den bedste løsning er at fremleje den.
Nej, det er i hvertfald ikke længere muligt. Tre måneder er minimum.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for nogle mega gode svare, her er lige et par mere i fohold til det mh har svaret:
Hvad er bevis for tilstrækkelige midler ?? et pensionistbevis, kontoudtog eller andet ??
Hvor får jeg en bopælsattest fra?? rådhuset, udlejer eller ???
jeg er klar over jeg skal framelde mig fra folkregistreret, men er der KRAV om at jeg SKAL afhænde min bolig i DK, (kender godt til det krav om at der skal være tale om reel flytning osv) men kan jeg beholde min lejekontrakt uændret, eller vil udlst se skævt til det?? kan jeg ikke have 2 boliger i DK og i Tyskland uden at det får en indflydelse på FS??
Vil bare helst fortsætte i uændret lejefohold, hvis muligt, men kan jo evt fremleje.
Hvad er bevis for tilstrækkelige midler ?? et pensionistbevis, kontoudtog eller andet ??
Hvor får jeg en bopælsattest fra?? rådhuset, udlejer eller ???
jeg er klar over jeg skal framelde mig fra folkregistreret, men er der KRAV om at jeg SKAL afhænde min bolig i DK, (kender godt til det krav om at der skal være tale om reel flytning osv) men kan jeg beholde min lejekontrakt uændret, eller vil udlst se skævt til det?? kan jeg ikke have 2 boliger i DK og i Tyskland uden at det får en indflydelse på FS??
Vil bare helst fortsætte i uændret lejefohold, hvis muligt, men kan jo evt fremleje.
er 200€ i flensborg & omegen billigt for en et værlseslejlighed ?? eller kan det fås billigere??
Har forøgt at finde en delebolig men kan ikke finde dem, hvor finder jeg dem ??
Har forøgt at finde en delebolig men kan ikke finde dem, hvor finder jeg dem ??
Danske Sydbank kunne også være en mulighed, da de har afdeling i Flensborg.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis udlejer enten skal acceptere fremleje (ejendommen har mere end 13 lejemål), eller er indstillet på det, kan du bevare lejekontrakten, du skal blot sørge for at lave en korrekt kontrakt. Du kan finde lejekontrakt på nettet. HUSK at det skal fremgå at det er en tidsbegrænset kontrakt.
Bopælskontrakten får du formodentlig på Rådhuset.
Bevis for indkomst kan være pensionsmeddelelse. Du kan muligvis bede om at få en på engelsk, når du taler med international pension om din flytning, i Hamborg OG i Osterode, en lille by i Nedersachsen, var det ok, at den var på engelsk.
Bopælskontrakten får du formodentlig på Rådhuset.
Bevis for indkomst kan være pensionsmeddelelse. Du kan muligvis bede om at få en på engelsk, når du taler med international pension om din flytning, i Hamborg OG i Osterode, en lille by i Nedersachsen, var det ok, at den var på engelsk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for svaret, mh, men mit spørgsmål går mere på om udlst accepterer at jeg bor i flensborg med min kone med adreese i flensborg, men bevarer min lejekontrakt med min udlejer i DK på samme tid, det er et hus og uden problemer med udlejer, kun et spørgsmål om det evt har konsekvenser i fht til tilbageflytning til DK, efter hun har fået opholds og arbejdes tilladelse i Flensborg
Du er nødt til at opsige eller fremleje din bolig i DK.
Ok, tak for svaret