Visa til pige fra Uganda mødt i Thailand

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Harito

Visa til pige fra Uganda mødt i Thailand

Indlæg af Harito » 10.01.2018 22:15:20

Kære Netværk,

Håber i kan hjælpe mig lidt her.

Jeg er netop kommet hjem fra en ferie i Thailand hvor jeg havde fornøjelsen af at møde en dejlig pige fra Uganda som jeg brugte et par fantastiske dage sammen med.
Vi er begge enige om at det ikke skal slutte der, men der er et par småting som sikkert gør det lidt svært.
- Hun bor pt. I Thailand på et turist visum som konsekvent bliver fornyet ved at rejse frem og tilbage fra Malaysia.
- Hendes pas er forfalsket og siger hun er 25 hvor hun i virkeligheden kun er 23
- Jeg selv er dansk statsborger, mand og 34 år gammel

Hun vil gerne rejse hjem til Uganda hvis nødvendigt og se om hun kan lave et nyt pas for efterfølgende at søge om visum gennem den Norske ambassade så hun kan komme på besøg i 3 måneder i første omgang.

Er der ting jeg skal være ekstra opmærksom på i den forbindelse? Og er der evt. andre der har erfaringer med at søge visum gennem den Norske ambassade i Uganda? Kan forstå på nettet at Uganda er en høj risiko gruppe og at det er nødvendigt at bevise at vi er mødtes personligt. Er billeder af os sammen i Thailand nok til at bevise denne forbindelse?

(Jeg har den fornødne bolig og økonomi til at kunne betale og dække udgifterne i forbindelse med det hele)

På forhånd tak, og giv endelig besked hvis der mangler oplysninger.

skaanebo

Re: Visa til pige fra Uganda mødt i Thailand

Indlæg af skaanebo » 10.01.2018 22:46:40

Falsk pas er noget forfærdelig rod. Hvorfor overhovedet lave falsk pas til at begynde med?

Og fotodokunentation er ikke nok. Dine kæreste skal også med sit pas dokumentere, at hun har været i Thailand, vel at mærke ikke med sit falske pas.

Bedste råd: lad pigen rejse hjem fra Thailand og få sig et nyt pas og så må du besøge hende i Uganda for at bevise, at I faktisk har mødt hinanden. Først derefter kan der søges om visum.

Harito

Indlæg af Harito » 10.01.2018 22:53:08

Hej Skaanebo,

Tak for det hurtige svar.

Havde også regnet med at det var noget rod. Passet er jo som sådan et ægte pas udstedt af de Ugandiske myndigheder, det var nødvendigt for hende tidligere for at kunne rejse ud af Thailand at hun var ældre end i virkeligheden.

Kunne hun beholde dette pågældende pas og bare søge igennem det?

På forhånd tak

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 11.01.2018 08:14:16

Nej, det ville være at skyde sig selv i foden, hvis I ønsker en fremtid sammen. Det falske pas vil senest blive opdaget, hvis I vil giftes og hun skal fremvise fødsels- og civilstandsattest fra sit hjemland. Og så følger omgående udvisning.
mh
Rådgiver for ÆUG

Harito

Indlæg af Harito » 11.01.2018 11:05:53

Mange tak MH, så er valget ret nemt kan jeg se.

Et sidste spørgsmål, jeg kan læse at det at fremvise bevis for at man er i arbejde er en vigtig del af visum processen. Da hun af gode grunde jo ikke har været i arbejde hjemme i Uganda vil dette da kunne skabe problemer for ansøgningen? Eller vil det være bedst at udskyde processen til hun er kommet i arbejde?

Tak for alt hjælpen

Bandcamp

Indlæg af Bandcamp » 07.02.2018 00:05:03

Beklager hvis jeg er ubehøvlet, men hvad i alverden laver en pige fra Uganda i Thailand på et falsk pas? Beklager at sige det, men der kan kun være én god grund: Prostitution. Der er desværre efterhånden en del afrikanske ludere i Bangkok; guderne må vide, hvem der gider købe dem, når det vrimler med Thai piger.

Tænk dig GRUNDIGT om, inden du roder dig ud i sådan noget. Der er milliarder af andre ordentlige piger i verden at vælge imellem.

Hvis du insisterer, skal du starte fra bunden af, da Uganda er i visumkategori 3. Hun skal først rejse hjem, og du skal rejse ned og besøge hende, formentlig mindst to gange, som du senere kan dokumentere. Hun skal få sig et ordentligt pas, og så kan du begynde at søge om kærestevisum til Danmark. Man behøver ikke at have arbejde i hjemlandet, for at kunne få visum til et andet land.

Besvar