Ang. Flytning til Sverige
Ang. Flytning til Sverige
Hej allesammen ,
Hvis man flytter til Sverige og arbejder i Danmark og samtidig har et billån samt et forbrugslån i Dk, kan man så stadig beholde lånene og fortsætte med at betale de planlagte afdrag ? Eller skal man helst indfrie alle lån inden man flytter ? ( det sidste bliver nok lidt svært, mrn hvad gør man så ?)
Kan man tage bilen med , som man har billån på?
Og hvor skal man have bankkonto henne når man arbejder i Dk og bor i Sverige ? Kan man ikke beholde den danske konto ?
Jeg har planer om at flytte tilbage til Dk.
Hvis man flytter til Sverige og arbejder i Danmark og samtidig har et billån samt et forbrugslån i Dk, kan man så stadig beholde lånene og fortsætte med at betale de planlagte afdrag ? Eller skal man helst indfrie alle lån inden man flytter ? ( det sidste bliver nok lidt svært, mrn hvad gør man så ?)
Kan man tage bilen med , som man har billån på?
Og hvor skal man have bankkonto henne når man arbejder i Dk og bor i Sverige ? Kan man ikke beholde den danske konto ?
Jeg har planer om at flytte tilbage til Dk.
Re: Ang. Flytning til Sverige
Det afhænger af långiver, om lånet skal indfries, hvis du flytter udenlands.
Du kan sagtens beholde dansk bankkonto, selv om du bor i Sverige. Og så også oprette en svensk konto.
Du kan sagtens beholde dansk bankkonto, selv om du bor i Sverige. Og så også oprette en svensk konto.
Tak Skaanebo.
Ved du om man overhovedet kan beholde sin danske bil i Danmark med forsikring osv , hvis man bor i Sverige og arbejsder i Dk ?
Ved du om man overhovedet kan beholde sin danske bil i Danmark med forsikring osv , hvis man bor i Sverige og arbejsder i Dk ?
Hvis du vil køre med bilen i Sverige på danske nummerplade, er der vistnok krav om omregistrering til svenske plader inden for 12 måneder.
-
Schæfferbo
Fraflytter du Danmark skal den afmeldes, omregistreres eller registreres med en ny bruger med bopæl i Danmark. Medmindre du returnerer til Danmark inden for 185 dage iflg. Bekendtgørelse om registrering af køretøjer.
Vil det så være en mulighed at forblive ejer af bilen og af billånet, og feks. registrere min bror som bruger af bilen , han har bopæl i dk?
Skal jeg så helt ud af forsikringspapirene og lade forsikringen i hans navn eller skal vi begge stå som brugere selvom jeg har bopæl i Sverige ?
185 dage , dvs jeg må bruge bilen i 6 mdr. i Sverige inden jeg omregistrerer den? Men det er måske slet ikke sikkert ar forsikringsselskabet vil forsikre min bil når jeg ikke bor i dk.
Skal jeg så helt ud af forsikringspapirene og lade forsikringen i hans navn eller skal vi begge stå som brugere selvom jeg har bopæl i Sverige ?
185 dage , dvs jeg må bruge bilen i 6 mdr. i Sverige inden jeg omregistrerer den? Men det er måske slet ikke sikkert ar forsikringsselskabet vil forsikre min bil når jeg ikke bor i dk.
Schæfferbo skrev: ↑05.01.2018 17:55:09Fraflytter du Danmark skal den afmeldes, omregistreres eller registreres med en ny bruger med bopæl i Danmark. Medmindre du returnerer til Danmark inden for 185 dage iflg. Bekendtgørelse om registrering af køretøjer.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, for du må IKKE køre i Sverige i en andens dansk indregistrerede bil, når du selv har bopæl i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg vil ikke køre i Sverige , blot parkere den tæt på grænsen og bruge den engang imellem i Danmark når jeg skal på arbejde. Derfor søger jeg en måde , hvor jeg kan beholde bilen uden at behøve at omregistrere bilen til svenske nummerplader.
Kan man ikke sætte en anden bruger på forsikringen, som egentlig også bruger bilen? Og mig på også som bruger , selvom jeg har adresse i Sverige ?
Jeg har billån på bilen, så jeg kan ikke tage bilen med til Sverige. Jeg har heller ikke planer om at blive boende i Sverige og bilen er kun 1 år gammel. Er der ikke nogen der har en god ide til dette?
Kan man ikke sætte en anden bruger på forsikringen, som egentlig også bruger bilen? Og mig på også som bruger , selvom jeg har adresse i Sverige ?
Jeg har billån på bilen, så jeg kan ikke tage bilen med til Sverige. Jeg har heller ikke planer om at blive boende i Sverige og bilen er kun 1 år gammel. Er der ikke nogen der har en god ide til dette?