Dokumentation til skatteverket/statsforvaltning

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Moazb

Dokumentation til skatteverket/statsforvaltning

Indlæg af Moazb » 26.12.2017 14:01:38

Hej alle,

Jeg har søgt om svensk personnr på Skatteverket i slutningen af november og har nu fået en case officer på sagen og forventer at modtage en formular jeg skal udfylde.

Jeg ønsker at vide, om dokumentationskravet begynder fra den dato jeg flytter til Sverige eller fra den dato jeg søger om opholdstiladelse til min kone, når hun kommer på besøg?

Jeg har lejet et værelse hos en bekendt og forventer at betale leje til ham plus indkøbe i sverige på ugentlig basis, er der andet jeg skal gøre for at blive set som godkendt både i skatteverket og evt. statsforvaltningsøjne, når jeg en gang flytter tilbage til DK?

skaanebo

Re: Dokumentation til skatteverket/statsforvaltning

Indlæg af skaanebo » 26.12.2017 15:14:43

Fra den dato, du er flyttet.

Du vil blive bedt om at dokumentere din flytning, fx kvittering for flyttebil, samt evt. dokumentation for din daglige transport, dagligvareindkøb osv.

Moazb

Indlæg af Moazb » 26.12.2017 16:02:44

Jeg har kvitteringer for daglig indkøb, transport osv. ikke til flyttebil, da jeg har min egen bil jeg brugte til transport af ting...

Er der andet eller er det ok? :)

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 26.12.2017 19:07:18

Det er svært at sige, da det afhænger af din konkrete situation. Hvis du stadig arbejder i DK, og hvis din nye bopæl ligger længere væk fra dit arbejde, vil det gøre Skatteverket mistænksomt. Hvis du desuden flyttede fra dine forældres bolig, hvor du stadig har mulighed for at overnatte, vil det være endnu mere mistænkeligt. I så fald handler det om, at du skal bestyrke, at du vitterligt bor og opholder dig i Sverige hver eneste dag. Fx med fritidsaktiviteter, osv.

Besvar