Lidt hjælp til en nybegynder

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JacobP

Lidt hjælp til en nybegynder

Indlæg af JacobP » 18.12.2017 19:57:16

Hej

Fandt det her fantastiske forum, for os der har været så "dumme" at falde for en person, Danmark ikke sådan bare lukker ind, hvorfor jeg meget ydmygt vil spørge om et par råd.

Drejer sig om at jeg (33 år) har fundet mig en fyr fra Brasilien. Han er 28 og har siden marts 2017 boet i Danmark, da han har arbejdet som intern hos en dansk NGO. Jeg mødte ham i marts. Han har en master i human rights law. Hans internship stopper her til januar, og han er blevet tilbudt en 6 måneders kontrakt med måske mulighed for forlængelse hos den danske NGO. Lige nu, er han igang med at søge om arbejdstilladelse gennem positiv listen (legal councelor), og det ser ikke helt dumt ud.
Vi er dog så småt begyndt også at snakke om ægteskab og familiesammenføring såfremt det ikke går med arbejdstilladelsen, og det er her jeg har nogle spørgsmål.

Så vidt jeg kan se opfylder jeg alle kravene til at få familiesammenføring. Har egen andelslejlighed, aldrig været på overførselsindkomst og har et godt job, som også er på positiv listen. Desuden har han som sagt også været i Danmark i i 9 måneder og arbejdet, så tænker også at tilknytningskravet godt kan opfyldes.

Er der noget, jeg i en sådan sag skal være ekstra opmærksom på, og har i nogle kvalificerede bud på, hvor længe sådan en sag vil tage? her tænker jeg på, at det måske ikke er en særlig kompliceret sag, hvilket jeg kan læse har en betydning?

Alle gode råd modtages med glæde

- Jacob

closed1

Re: Lidt hjælp til en nybegynder

Indlæg af closed1 » 19.12.2017 07:50:37

Først skal i giftes og så søge fs .

Her er en vejledning http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Lidt hjælp til en nybegynder

Indlæg af mh1 » 19.12.2017 19:26:47

Når I ikke har kendt hinanden længere end I har, kan I kun få fs, hvis I bliver gift. Samlevende skal have boet sammen ca. 18 mdr., før de kan søge.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar