JUBIIIII...Så fik vi endelig kvitteringsbrevet MEN MEN MEN..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

MrsJones
Geografisk sted: Denmark

JUBLER af LYKKE!!!

Indlæg af MrsJones » 25.11.2008 14:29:51

Ja nu bliver jeg nød til at råbe... :lol:

VI HAR FÅET FAMILIESAMMENFØRINGEN!!!!!!! :D

Det hele er gået iorden nu!!! :wink:

Vi er totalt fuldkommen overlykkelige!!! :) :D

NU kan vi komme videre med vores liv, det er bare den bedste dag siden vores bryllupsdag!

Det er bare så STORT at vide at NU er vi nået igennem junglen og komme videre med at få ordnet de sidste formaliteter...

Vi er bare så utrolig glade det slet ikke kan beskrives :D

Så en rigtig herlig og pragtfuld 25. November til alle jer derude fra familien Jones :wink: :D :) :lol:
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 25.11.2008 14:51:14

Jeg kan godt forstå alle dine smileys... :P :P :P :P :P :P :P :P

Stort Tillykke!!!!!

:P :P :P :P :P :P

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 25.11.2008 15:01:18

Mange tak! :D :D :D :) :) :) :wink:

Ja det føles næsten uvirkeligt at vi endelig er færdige med at vente og vente på OM det brev dog ikke snart kom ind af brevsprækken.

Det er bare SÅ vidunderligt at nu er det hele iorden. Det var ventetiden værd.

Gælder sådan en opholdstilladelse egentlig fra hvor man indgav ansøgningen? Eller hvor er skæringsdatoen egentlig? :?
Vi skal på kommunen imorgen og have tingene ordnet med SKAT osv og der vil det være meget rart at vide hvad jeg skal holde på af hvad vi har af rettigheder 8)

Lige nu er vi dog ikke til at skude igennem for glæde... det er bare PRAGTFULDT :lol:

Knus,
Mrs Jones

Amichka

Indlæg af Amichka » 25.11.2008 15:10:36

Min mands opholdstilladelse gælder fra den dato vi afleverede ansøgning, november 2007 til december 2009, men det er noget det står meget klart i brevet. Har de ikke skrevet det ned i dit brev? :roll:

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 25.11.2008 15:15:49

Jamen så gælder vores fra August 2008 og 2 år frem :-)

Man skal jo næsten være ekspert for at læse sig igennem alle de paragraffer *hehe*

Meeen det finder vi også ud af :lol:

Amichka

Indlæg af Amichka » 25.11.2008 15:20:38

MrsJones skrev: Meeen det finder vi også ud af :lol:
Kun efter et stort party...
:)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.11.2008 14:00:19

Hej, til alle, der undrer sig over hvorfor nogle kommer i den korte, nogle i den lange kø: dette er kun en hypotese, men mon ikke det simpelt hen afhænger af, hvilken sagsbehandler man havner hos: en med erfaring og/eller lyst til netop dette arbejde (sjældne), eller en som er ny, og/eller blot sidder og venter på en ledig stilling et andet sted, hvor vedkommende egentlig ville være? Ved ikke, om det stadig er det samme, men for nogle år siden 'høstede' man de bedste nyuddannede kandidater fra universiteterne og for ikke at risikere, at de fandt arbejde i det private erhvervsliv placerede man dem i ledige stillinger rundt omkring, indtil den rette blev ledig - og da der var (og måske stadig er) stort gennemtræk i netop denne afdeling, ja så havde man kombinationen 'mange nye og mange, der egentlig ikke havde lyst til lige dette arbejde', og dermed nærmest garanti for en ikke alt for hurtig sagsbehandling...
mh
Rådgiver for ÆUG

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 30.11.2008 14:52:49

Ja det med hvem der kommer i hvilken kø er ikke rigtig til at spå om, det virker efterhånden noget tilfældigt.

Min mand og jeg kom i 3 mdrs køen og fik vores endelige svar 4 dage før tid og dagen inden deadlinen havde han fået sit sticker i sit pas. Så for vores vedkomne kom det hele til at holde stik, hvilket vi var meget glade for.

Så når man indgiver ens ansøgning er der vel egentlig ikke andet at gøre end at krydse fingre og alt andet og ellers håbe på man kommer i ekspress-køen.

Ihvertfald skal alle jer der endnu går og venter have et kæmpe held og lykke herfra med det hele!

Tanker,
Mrs Jones

Besvar