Hej ÆUG
Jeg har familiesammenført min ægtefælle til Danmark og hun har fået 2 års tidsbegrænset opholdstilladelse. Mit spørgsmål tager udgangspunkt i om det er muligt, at jeg kan flytte til Sverige og tag min kone og barn med derover? vil det have noget effekt på min kones opholdstilladelse ? er det muligt, at starte familiesammenførings sag i Sverige for min kone, da hun allerede har fået tidsbegrænset opholdstilladelse i Danmark?
Mvh.
Shahbaz
Flytte til Sverige
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Flytte til Sverige
Hvis du er dansk eller anden EU-borger, kan du flytte dig selv og familien til Sverige ved hjælp af EU-reglerne.
Det gør ingen forskel at din kone har dansk opholdstilladelse, da den KUN gælder til DK. Den vil bortfalde i samme øjeblik, hun melder sig udrejst til Sverige, således som hun - og du - har pligt til at gøre, enten ved at meddele det til det danske folkeregister, eller ved tilmelding til det svenske/anmodning om svensk opholdskort.
Det gør ingen forskel at din kone har dansk opholdstilladelse, da den KUN gælder til DK. Den vil bortfalde i samme øjeblik, hun melder sig udrejst til Sverige, således som hun - og du - har pligt til at gøre, enten ved at meddele det til det danske folkeregister, eller ved tilmelding til det svenske/anmodning om svensk opholdskort.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Flytte til Sverige
Hvorfor flytte til Sverige når din kone har fået opholdstilladelse i Danmark?