Sikkerhedsstillelse dato
Sikkerhedsstillelse dato
Vi modtog brev om at lave sikkerhedsstillelse torsdag den 2/11. Fik den lavet i banken fredag og afleveret personligt på kommunen i dag den 6/11. Og gik derfra med besked om at der nu ville gå 2 uger.
Det der undrer mig er at sikkerhedsstillelsen ifølge brevet fra US først skulle være fra den 2/12. Så fra før den dato kan min mand vel ikke få opholdstilladelse?
Det der undrer mig er at sikkerhedsstillelsen ifølge brevet fra US først skulle være fra den 2/12. Så fra før den dato kan min mand vel ikke få opholdstilladelse?
Re: Sikkerhedsstillelse dato
allerførst *tillykke*
vi fik det på samme måde, 26.9, gyldig fra 26.10, dog først sendt 27.10 og opholdstilladelse fra og med 27.10
kommunen har 2 uger til at ''kigge på det''
selvom både vi, bank, kommune var hurtige, lå det allerede 1.10 retur hos Udl.S. - men det hjalp ikke
og det ligefør man skal være hurtig, når de sender brev - der 5 dage til at registrere sig hos borgerservice,
vi klarede det på 3, da jeg hørte postmand per (5 dage, de skriver ikke hverdage, men det må man gå udfra)
vi fik det på samme måde, 26.9, gyldig fra 26.10, dog først sendt 27.10 og opholdstilladelse fra og med 27.10
kommunen har 2 uger til at ''kigge på det''
selvom både vi, bank, kommune var hurtige, lå det allerede 1.10 retur hos Udl.S. - men det hjalp ikke
og det ligefør man skal være hurtig, når de sender brev - der 5 dage til at registrere sig hos borgerservice,
vi klarede det på 3, da jeg hørte postmand per (5 dage, de skriver ikke hverdage, men det må man gå udfra)
Tak gambler. Det er lige pludselig gået hurtigt. Søgte den 29/6, så der er kun gået lidt over 4 måneder. Det var helt fantastisk at få at vide at han får den. Jeg turde næsten ikke åbne e-boks, da der pludselig kom sms om at udlændingestyrelsen havde skrevet til mig.
Vi slår koldt vand i blodet og krydser fingre for at få opholdstilladelse til den 2/12.
Vi holder tæt øje med postkassen
Vi slår koldt vand i blodet og krydser fingre for at få opholdstilladelse til den 2/12.
Vi holder tæt øje med postkassen
hej Dorthe, blot til venlig info, så kom opholdskort i posten idag, gyldigt fra 27.10 
Tillykke.
Så er det med at få gang i kommunen, så hun kan komme på sprogskole. Læste på facebook at det kan tage lidt tid også.
Så er det med at få gang i kommunen, så hun kan komme på sprogskole. Læste på facebook at det kan tage lidt tid også.
ja og talte lige med AOF, men så skal man vælge og have en henvisning, og der burde komme noget nærmere info fra kommunen samtidigt med skole, utroligt det skal så lang tid, fordi de startede nye hold på mandag (hvor jeg uanset kører på borgerservice)
Der er en del info i denne facebook tråd
https://www.facebook.com/groups/6045098 ... 823808227/
https://www.facebook.com/groups/6045098 ... 823808227/
der kom brev, om at hun skal til samtale på sprogskole(n) på tirsdag, så det fint
Apropos facebook og sprogskole. Min kone har både prøvet sprogskole, job og facebook. Hun er helt sikker på at hun har lært mest dansk ved at være meget på sidstnævnte!