Familiesammenføring uden opfyldelse af tilknytningskrav?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Moazb

Familiesammenføring uden opfyldelse af tilknytningskrav?

Indlæg af Moazb » 26.10.2017 21:28:08

Hej alle,

Min kone fik afvist visum til Danmark med begrundelse af de mistænker at hun ikke vil rejse tilbage.

Selvom hun havde vedlagt dokumentation for at hun har et arbejde og studie hun skal vende tilbage til.
Hvilken ud vej har jeg i forhold til familiesammenføring, der står iøvrigt på nyidanmark, at man kan få visum hvis man skal opfylde tilknytningskrav og er blevet afvist.

Det forstår jeg ikke helt, er der nogen som kan hjælpe, hvad jeg evt. kan gøre? skal jeg begynde familiesammenføring uden tilknytningskrav opfyldt?

gambler

Re: Familiesammenføring uden opfyldelse af tilknytningskrav?

Indlæg af gambler » 27.10.2017 09:41:33

fra Pakistan ? i fik afvist visum - fordi hvis det gruppe 5 land, så det svært

er det denne vejledning du tænker på :?:

'' Desuden kan der i visse tilfælde gives visum til statsborgere fra lande placeret i hovedgruppe 5, der ønsker at besøge en herboende ægtefælle eller fast samlever, hvis ansøger tidligere har fået afslag på familiesammenføring på grund af sin manglende tilknytning til Danmark. I sådanne sager er det en forudsætning, at ægtefællen i Danmark har en væsentlig tilknytning til Danmark, at der foreligger et retsgyldigt ægteskab, og at de øvrige betingelser for ægtefællesammenføring (boligkrav, forsørgelseskrav m.v.) er opfyldt. Dog skal sikkerhedsstillelse først dokumenteres i forbindelse med en eventuel ny familiesammenføringssag. ''

da skal du have hjælp af en af dem der kender til jura i sådanne sager, og prøve om der her i forum er noget lignende,
da kan man prøve søgefunktionen

Moazb

Indlæg af Moazb » 27.10.2017 17:39:46

Ja, jeg er såå frusteret.

Er det nogen som kan hjælpe mig, jeg er virkelig i nød!!! Please.

Jeg var hos nemfamiliesammenføring, og de sagde at jeg skulle prøve visum igen og se om det lykkedes. Er der nogen her der kender til sådan noget og hvem og hvad man kan gøre eller kontakte?

Camilla_M

Indlæg af Camilla_M » 27.10.2017 18:12:59

Måske kan du prøve en anden advokat: Bjørn Dilou Jacobsen

http://homannlaw.dk/da/advokat/bjoern-dilou-jacobsen/

Han er ret kendt, hvis du googl'er ham.

Er du dansk statsborgere eller har du PO? For der er meget tale om at fjerne tilkyntningskrav i øjeblikket og der kunne måske være nogen ændringer på vej. Advokater ligesom ham jeg nævnte burde vide det.

Held og lykke til dig og din kone!

Moazb

Indlæg af Moazb » 28.10.2017 15:14:04

Hmm, jeg kan prøve at høre ham ad.

Overvejre måske sverige. Kender nogen til det? Og lejlighed?

Camilla_M

Indlæg af Camilla_M » 29.10.2017 09:26:26

Oh Servige (SE) og familiesammenføring (FS) med EU regler er en god ide - især med henblik på permanent opholdtilladelse (PO). EU regler får din kone PO efter 5 år ophold i DK og de her regler kan politiker ikke ændre som de gør med DK FS og PO.

Min svigerendes søster har brugt en advokat firma i Sverige, hvor man køber ligesom en samlet pakke. Sådan som jeg husker det sørge de for alt papir arbejde i SE og derefter DK og finder en billige bolig (hun fik en billige studiebolig og rigtig tæt på DK) i Servige. Hun var rigtige glad for dem. Skal jeg prøve at høre hende ad? Desværre kan jeg ikke huske hvilket advokat firma hun brugte.

Moazb

Indlæg af Moazb » 29.10.2017 16:09:40

Hej,

Det ville være rigtig sødt af dig hvis du kan?

Jeg vil være rigtig taknemmelig for hjælpen. Fandt en hjemmeside Gotosweden.dk, ved ik hvordan det er, men hvis det kan hjælpe...

Camilla_M

Indlæg af Camilla_M » 30.10.2017 17:47:47

Hejså,

Det er faktisk det firma Gotosweden.dk, når man ringer til dem så spørger de hvordan man har hørt om dem - måske kan du få rabat? Hende pigen hedder Zumberi, hvis det hjælper noget.

Personligt boede hun i SE i et år. Hun var studerende og fik en billige ungdoms bolig for 3000dk/sek.

De sørget for alt og de har forskellige pakker man kan købe sig til... hun sagde at du skal bare gør hvad de siger og så skal det nok lykkes.

Held og lykke til dig - håber du og din ægtefælle kan snart være sammen i det land i vil bo i.

Besvar