Apelation ?
Apelation ?
Kære alle.
Jeg vil høre om nogen af jer har været igennem en apelationsproces efter visum er ikke blevet givet?
Hvad gjort I?
Kom I med flere dokumenter for at bevise at der er et grundlag for er visum ifg Direktivet 2004/38, artikel 5?
Hvad er jeres erfaringer?
Godt råd søges!
Tak!
Mkviola
Jeg vil høre om nogen af jer har været igennem en apelationsproces efter visum er ikke blevet givet?
Hvad gjort I?
Kom I med flere dokumenter for at bevise at der er et grundlag for er visum ifg Direktivet 2004/38, artikel 5?
Hvad er jeres erfaringer?
Godt råd søges!
Tak!
Mkviola
Re: Apelation ?
Hvad begrundes afslaget med?
Du bør søge rådgivning i det land, hvor du bor. Bor du i DK, eller bor du i Sverige?
I Sverige.
De mener at jeg er flyttet til Sverige kun for at bruge min fribavægelses ret fordi jeg bor og Sverige og arbejder i Danmark (da afstand til arbejdet er stor). Jeg arbejder som musiker (er vant til at rejse langt. Det har jeg gjort før inde i DK.
De er også meget mistænksomme omkring det , at min mand (denne gang kæreste og musikerkollega - vi mødtes ved en musiksommerkamp), søgte om et besøgvisum til dk (november 2016) og invitationen har været igennem mit arbejdsplads også for at opleve musik og kultur.
Jeg har ikke tænkt på at inkludere min flybillet til-fra landet hvor vi mødtes (jeg har slet ikke på det!). Men jeg har selvfølgelig den.
Ved visum ansøgning har jeg ikke sendt noget dokumentation udover aplicationnen, 4 besøgsbilletter i sidste i min mands land, mine lønsedler fra dk.
Jeg troede, at hvis Skatteverket har godkendt det før, så behøver jeg ikke mere bevise at jeg bor her.
Nu har jeg tænkt mig at sende alt! Altså alt det, der dokumentere at jeg bor her. Jeg pendler hver dag. Overnatter IKKE nogle steder!
Selvfølgelig flybilletten fra landet hvor jeg mødte min mand.
Også det med at jeg er i gang at søge jobs også i Sverige.
Hvordan skal man lave sådan en apelation ?
Hilsen
Mkviola
De mener at jeg er flyttet til Sverige kun for at bruge min fribavægelses ret fordi jeg bor og Sverige og arbejder i Danmark (da afstand til arbejdet er stor). Jeg arbejder som musiker (er vant til at rejse langt. Det har jeg gjort før inde i DK.
De er også meget mistænksomme omkring det , at min mand (denne gang kæreste og musikerkollega - vi mødtes ved en musiksommerkamp), søgte om et besøgvisum til dk (november 2016) og invitationen har været igennem mit arbejdsplads også for at opleve musik og kultur.
Jeg har ikke tænkt på at inkludere min flybillet til-fra landet hvor vi mødtes (jeg har slet ikke på det!). Men jeg har selvfølgelig den.
Ved visum ansøgning har jeg ikke sendt noget dokumentation udover aplicationnen, 4 besøgsbilletter i sidste i min mands land, mine lønsedler fra dk.
Jeg troede, at hvis Skatteverket har godkendt det før, så behøver jeg ikke mere bevise at jeg bor her.
Nu har jeg tænkt mig at sende alt! Altså alt det, der dokumentere at jeg bor her. Jeg pendler hver dag. Overnatter IKKE nogle steder!
Selvfølgelig flybilletten fra landet hvor jeg mødte min mand.
Også det med at jeg er i gang at søge jobs også i Sverige.
Hvordan skal man lave sådan en apelation ?
Hilsen
Mkviola
Det lyder som en oplagt sag for SOLVIT: http://ec.europa.eu/solvit/index_sv.htm
Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad dine motiver har været for at flytte til Sverige. Du er EU-borger, der har gjort brug af den frie bevægelighed, og der må KUN gives afslag med henvisning til den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden.
Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad dine motiver har været for at flytte til Sverige. Du er EU-borger, der har gjort brug af den frie bevægelighed, og der må KUN gives afslag med henvisning til den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden.
Hvad skal man så gøre?
Hvordan skal man så komme til værks?
Jeg har tænkt mig at sende alle mulige papir for at bevise det modsatte.
Hvad skal man så skrive til dem for at de tager loven alvorligt?
Hvordan skal man så komme til værks?
Jeg har tænkt mig at sende alle mulige papir for at bevise det modsatte.
Hvad skal man så skrive til dem for at de tager loven alvorligt?
Dey er fint, det du skriver Skaanebo.
Men hvad vil du gøre hvis du stod med sådan en afgørelse?
Hvad er mine rettigheder nu?
Jeg skriver selvfølgelig en apelation og sender beviser som viser det modsatte.
Men hvad gør man?
Personen i ambassaden skrev afgørelsen i ånden af mistanke. Hvilke muligheder har man i min situation?
1. Skrive apelation
2. Vente igen på en afgørelse
3. Hvis den er positiv : fint
4. Hvad gør man hvis det ikke er positivt?
5. ........?
Jeg har været hos Migrationsverket i torsdags og spurgte til hvad gør man? Medarbejderen der kunne læse hele sagen i Pc' et.
Selvom de siger, at ambassaden arbejder uafhængigt og at det er deres afgørelse. Alligevel de læser sagen.
Dvs hvis man søger om et opholdskort, kan de læse det hvad ambassaden mener. (Jeg ved ikke om det er godt....)
Jeg troede at det er ok.
Men personen i vinduet sagde, at Migrationsverket kan mene det samme som ambassaden mener. Altså selvom man har lov til at flytte til et andet EU-land osv (det, du skriver).
Ikke nødvendigvis. Men det kan ske at Migrationsverket mener det samme.
Hvordan kan man komme videre?
Hvad vil du gør?
Hvad er mine muligheder?
På forhånd tak
Men hvad vil du gøre hvis du stod med sådan en afgørelse?
Hvad er mine rettigheder nu?
Jeg skriver selvfølgelig en apelation og sender beviser som viser det modsatte.
Men hvad gør man?
Personen i ambassaden skrev afgørelsen i ånden af mistanke. Hvilke muligheder har man i min situation?
1. Skrive apelation
2. Vente igen på en afgørelse
3. Hvis den er positiv : fint
4. Hvad gør man hvis det ikke er positivt?
5. ........?
Jeg har været hos Migrationsverket i torsdags og spurgte til hvad gør man? Medarbejderen der kunne læse hele sagen i Pc' et.
Selvom de siger, at ambassaden arbejder uafhængigt og at det er deres afgørelse. Alligevel de læser sagen.
Dvs hvis man søger om et opholdskort, kan de læse det hvad ambassaden mener. (Jeg ved ikke om det er godt....)
Jeg troede at det er ok.
Men personen i vinduet sagde, at Migrationsverket kan mene det samme som ambassaden mener. Altså selvom man har lov til at flytte til et andet EU-land osv (det, du skriver).
Ikke nødvendigvis. Men det kan ske at Migrationsverket mener det samme.
Hvordan kan man komme videre?
Hvad vil du gør?
Hvad er mine muligheder?
På forhånd tak