Flytning til EU land efter ophold i Bangladesh

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Palle H

Flytning til EU land efter ophold i Bangladesh

Indlæg af Palle H » 10.09.2017 10:58:08

Jeg er en af de udenlandsdanskere som er ramt vedr. at tage sin ægtefælle med til Danmark.
For ca. 10 år siden flyttede jeg permanent ud af Danmark og bosatte mig i Asien. Heldig som jeg er, så fandt jeg en sød kone og vi er sidenhen flyttet til Bangladesh. Nu står jeg imidlertid uden arbejde og vi vil gerne til DK.
Planen er at vi flytter til et EU (sandsynligvis Spanien) og søger derfra. Men, da jeg ankommer uden arbejde og jo måske heller ikke finder noget, hvad gør man så vedr. "tilstrækkeligt beløb" ? Hvor stort et beløb skal man have på kontoen ? Jeg er i den heldige situation at vi sagtens kan bo i Spanien (eller Danmark) i et par år uden indtægt, men hvordan ser det ud mht. ansøgningen til DK ?
Der er jo ingen ide i at flytte til Spanien hvis man alligevel får afslag pga manglene arbejde

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytning til EU land efter ophold i Bangladesh

Indlæg af mh1 » 11.09.2017 16:39:12

Der er forskel på hvor meget der er 'tilstrækkelige midler', alt efter land. Tommelfingerreglen er for et par 2 x laveste sociale forsørgelsesydelse.

Hvis du har så stor opsparing at du forventer at kunne klare dig et par år i DK ved at tære på den, så er det helt sikkert nok til at være tilstrækkelige midler i Spanien.

Spanien er måske tiltrækkende pga klimaet, men efter hvad jeg har læst mig til er bureaukratiet mindst lige så knudret som det franske. Prøv at besøge dette link: https://udvandrerne.dk/lande/spanien/
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar