Spørgsmål/svar til visum samtale
Spørgsmål/svar til visum samtale
Hej alle,
Min kone skal snart til samtale angående visum til Danmark. Hun er fra Pakistan.
Jeg ville have råd til, hvad man evt. kunne sige til samtalen. Jeg ved Pakistan ligger på gruppe 5, og der kan komme tvivl om tilbage rejsning. Men hvad kan man svare for at de tror på en?
Min kone læser kandidat og arbejder i en bank. Lidt råd vil være rigtig godt. Min kone skal besøge DK for at opfylde tilknytningskrav.
På forhånd mange tak.
Min kone skal snart til samtale angående visum til Danmark. Hun er fra Pakistan.
Jeg ville have råd til, hvad man evt. kunne sige til samtalen. Jeg ved Pakistan ligger på gruppe 5, og der kan komme tvivl om tilbage rejsning. Men hvad kan man svare for at de tror på en?
Min kone læser kandidat og arbejder i en bank. Lidt råd vil være rigtig godt. Min kone skal besøge DK for at opfylde tilknytningskrav.
På forhånd mange tak.
Re: Spørgsmål/svar til visum samtale
Hvis man ikke har noget at skjule, er der jo bare at sige det, som det er.
Der er intet at skjule, men man må vel ikke sige at man ønsker at blive familiesammenført. Eller at ægtefællen i Danmark vil angive ansøgning om familiesammenføring.
Hvad er det derfor klogt at sige? Der er intet at skjule, men man skal vel vise dokumenter at man forventer at komme tilbage etc. hvis nogen kunne hjælpe...
Hvad er det derfor klogt at sige? Der er intet at skjule, men man skal vel vise dokumenter at man forventer at komme tilbage etc. hvis nogen kunne hjælpe...
Ja, præcis. Så dokument fra arbejdsgiver på, at hun har fået fri til at rejse på ferie vil være godt.
ja, ingen af jer skal tale om familiesammenføring ved visum samtalen. I forbindelse med visum er det vigtigt at hun har "beviser" i form af ansættelsespapirer osv., der viser at hun hun har til hensigt at vende tilbage til sit hjemland.
Du/I skal være forberedt på at de også kan ringe dig op for et interview.
Du/I skal være forberedt på at de også kan ringe dig op for et interview.
Mange tak for svaret. Kan du måske svare på, hvis de stiller spørgsmål som at hvorfor ønsker du at besøge din mand, og hvor vil du bo i fremtiden? Kan det være Danmark?
Hvad kan man svare i sådan tilfælde? Jeg er meget i tvivl... nogle konkrete svar ville være rigtig godt.
Hvad kan man svare i sådan tilfælde? Jeg er meget i tvivl... nogle konkrete svar ville være rigtig godt.
Det er vel blot at sige, at man har sit job hjemme, der skal passes, og at manden måske overvejer at flytte ned til konen, eller at de blot vil fortsætte med at leve hver for sig.
hej,
i sammenhæng med spørgsmålet her, har jeg også et lignende spørgsmål:
i Schengen aplikationen står der, at man skal IKKE udfylde felterne med en stjerne, ikke?
Punktet 19. og 20. (begge to med en stjerne), spørger om en arbejdsgiver hos aplikanten, plus om et tlf. nr og adressen.
Altså: skal man konsekvent ikke UDFYLDE DE TO PUNKTER? Ligesom man udfylder ikke punkterne 31, 32, 33, ikke?
Men stadig vil de spørger om min mands arbejde osv?
Hvad med et udtog fra hans bankkonto? Er det også godt at have, selvom jeg står for udgifterne ved hans besøg?
mange tak for nogle gode råd!
Mkviola
i sammenhæng med spørgsmålet her, har jeg også et lignende spørgsmål:
i Schengen aplikationen står der, at man skal IKKE udfylde felterne med en stjerne, ikke?
Punktet 19. og 20. (begge to med en stjerne), spørger om en arbejdsgiver hos aplikanten, plus om et tlf. nr og adressen.
Altså: skal man konsekvent ikke UDFYLDE DE TO PUNKTER? Ligesom man udfylder ikke punkterne 31, 32, 33, ikke?
Men stadig vil de spørger om min mands arbejde osv?
Hvad med et udtog fra hans bankkonto? Er det også godt at have, selvom jeg står for udgifterne ved hans besøg?
mange tak for nogle gode råd!
Mkviola
Hmm... er det et svar de til tro på? Er der måske et andet alternativ som kunne virke mere troværdig? Man er godt men forventer at bo alene hver for sig lyder lidt skævt?
Selvfølgelig kan manden overveje at flytte til konens hjemland. Det giver ingen problemer. Det giver kun problemer med visum, hvis konen siger noget, der kunne indikere, at hun overvejer at flytte den modsatte vej til Danmark.
Altså at en herboende dansk statsborger med rigitg godt job vil flytte til hjemlandet lyder lidt skør synes jeg. Det skal virke som troværdig og det synes jeg ikke det vil lyde hos ambasaden.
Kunne et svar som at man ikke ved det på nuværende tidspunkt være ok? og kan de overhovedet stille sådan et spørgsmål i første omgang?
Min kone læser iøjeblikket og har et fast job. Som hun kan fremvise som dokumentation at hun forventer at komme tilbage...
Kunne et svar som at man ikke ved det på nuværende tidspunkt være ok? og kan de overhovedet stille sådan et spørgsmål i første omgang?
Min kone læser iøjeblikket og har et fast job. Som hun kan fremvise som dokumentation at hun forventer at komme tilbage...
En mand med karriere i DK, kan vel godt vælge at blive udstationeret til et andet land, eller har så stor en opsparing, at han kan begynde på en frisk et andet sted i verden.
Undgå for alt i verden at tale om nogen som helst overvejelser om at bosætte jer i DK!
Og ja, de kan finde på at spørge om hvad som helst.
Undgå for alt i verden at tale om nogen som helst overvejelser om at bosætte jer i DK!
At overveje at bosætte sig et helt tredje sted er også fint, så længe det er uden for Schengen. Fx i Storbritanien, USA eller Kina.
Altså jeg bor i Danmark og har altid gjort det. Men min kone skal til Danmark for at opfylde tilknytningskrav.skaanebo skrev: ↑03.09.2017 18:08:16En mand med karriere i DK, kan vel godt vælge at blive udstationeret til et andet land, eller har så stor en opsparing, at han kan begynde på en frisk et andet sted i verden.
Hvad vil være det mest simple og enkelt at svare, hvis de vil vide, hvor man forventer at bo sammen i fremtiden og/eller om hun forventer at bo i Danmark i fremtiden? Disse 2 spørgsmål gøre mig lidt utryg og lidt svart at komme med en ide.
At I ikke har besluttet jer endnu, men at du overvejer at flytte til din kones land.