Spoergsmaal vedr. invitation til turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Falken
Geografisk sted: Turkey

Spoergsmaal vedr. invitation til turistvisum

Indlæg af Falken » 16.11.2008 11:40:45

Hejsa

Jeg bor i Tyrkiet med min kaereste i oejeblikket, men er kommet i den situation, at jeg bliver noedt til at tage hjem til Dk og faa et job.

Min kaereste studerer, saa vi planlaegger, at han skal komme til Dk i hans sommerferie og besoege mig i 3 maaneder.

Jeg kommer jo i klemme, saavidt jeg kan forstaa, for jeg ejer ikke min egen lejlighed, og jeg har jo heller ikke lejet i 3 aar.
Kan min faster og onkel, som ogsaa kender min kaereste godt og har moedt ham flere gange, invitere ham til Dk? Jeg skal bo hos dem i starten, naar jeg kommer hjem, men jeg haaber da, at jeg finder en leje lejlighed inden sommer :-)

Jeg har laest mange indlaeg herinde og er kommet lidt i tvivl...skal jeg stille bankgaranti, naar vi begge er over 28 aar?

Mvh Falken

Liliana
Geografisk sted: Malmö

Bankgaranti

Indlæg af Liliana » 22.11.2008 12:10:12

Jeg kan kun svare på en af dine spörgsmål, og det er lige meget hvor gammel man er så skal man stille bankgaranti, når man bliver spurgt om den. Det gör man i det fleste sager.
Håber I finder ud af det. :)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hejsa

Indlæg af jerry » 22.11.2008 14:32:20

Hejsa.
Du vil godt kunne invitere din kæreste hjem og besöge dig. Det er mere hvis İ söger familiesammenföring at der vil være en hel del ting at skulle opfylde. Og ja bankgarantien skal som nævnt ovenover stilles uanset hvor gammel man er. Baade paa ambassaden og hos us vil de jo kunne se ud fra stemplerne i dit pas at du har boet i Tyrkiet. Hvis du ikk selv kan stille garantien kan du göre som du skrev at dine slægtninge kan invitere ham, eller staa som dem der staa for hans ophold. Men det er jo dig der ogsaa skal invitere ham, eftersom det er din kæreste. Men din onkel og faster kan som sagt staa som dem der staar for hans ophold.

Falken
Geografisk sted: Turkey

Tak for jeres svar

Indlæg af Falken » 23.11.2008 10:34:30

Okay, saa maa jeg jo laane pengene.

Det lyder positivt mht invitationen. Min kaereste skal tilbage til Tyrkiet og goere studie faerdigt, saa han kommer kun paa "turistbesoeg".
Hvis jeg forstaar dig ret, Jerry, saa kan jeg altsaa invitere ham sammen med min familie, saa er staten sikker paa, at han har et sted at vaere, selv om jeg ikke bor paa adressen.
Jeg haaber, at jeg naar at finde en lejlighed inden sommer, for 3 maaneder i min families hus ville drive os til vanvid :-)

Vi er ikke gaaet i gang med papirerne endnu, saa jeg er sikker paa, at der dukker mange flere spoergsmaal op :0)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hejsa

Indlæg af jerry » 23.11.2008 11:51:19

Hejsa.
Ja det burde ikk være noget problem at İ kan bo hos din familie. De kan jo se paa stemplerne i dit pas at du har været i TR, har İ ikk en lejekontrakt hvor dit navn staar paa fra hvor İ bor nu? Saa kan du jo altid vedlægge den. Men med turist visum tror jeg de er ligeglade med om du bor ved din familie. Mange bor jo sammen i andre lande og har derfor ikk bolig i deres hjemland, samt at mange hjemmeboende jo ogsaa söger visum til deres kærester.
Du skal bare spörge lös hvis der dukker flere spörgsmaal op, saa skal jeg göre mit bedste for at svare :lol:

Besvar