Afslag på visum - hvad nu ?
-
fundiver199
Re: Afslag på visum - hvad nu ?
I skal nok ikke vælge lige præcis Norge, hvor han har fået indrejseforbud. Det er i hvert fald at bede om en årelang kamp mod myndighederne, uanset hvad de formelle regler så siger. Der er over 30 andre EU og EØS-lande at vælge mellem.
Har familie i Norge og kan få arbejde der med det samme, derfor tænker jeg Norge. Men tænker at hyre en advokat, alligevel det kommer til at koste knaster.
Kender du/i en god advokat I norge/oslo område som har stærk indenfor det område som i kan anbefale? 
Når indrejseforbuddet er udløbet, burde det da slet ikke være nødvendigt med nogen advokat.
Tænker jeg hellere ikke. Men hvis det bliver en årelang kamp er det god med en advokat tænker jeg 
Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle blive en årelang kamp. Vent og se, om der overhovedet bliver nogen problemer, inden I engagerer en advokat.
Okay, tak for de beroligende ord 

Hvis der skulle opstå nogle problemer, kender i eller hørt om nogle advokater der er stærke indenfor dette område??
Man blive gråhåret og sover dårligt om natten, når man spekulere på problemer der måske slet ikke er der .
Det kan godt være
Men nu spørger jeg bare om nogle har kendskab til en god advokat indenfor dette område? Jeg kan godt lide at være forberedt, så hvis der skulle være noget, at jeg ved at jeg tager kontakt til den rette advokat. Så ja, kan i anbefale en, hvis det skulle være?
Men nu spørger jeg bare om nogle har kendskab til en god advokat indenfor dette område? Jeg kan godt lide at være forberedt, så hvis der skulle være noget, at jeg ved at jeg tager kontakt til den rette advokat. Så ja, kan i anbefale en, hvis det skulle være?
hbis jeg kan få arbejde fra 1. Oktober, kan jeg så allerede nu eller til september flytte derhen og registrere mig, så min man kan søge visum efter eu/eøs reglerne? Eller skal vi vente til at jeg er startet på jobbet???
Som dansker kan du uden videre flytte til Norge.
Ja, men kan jeg os gør brug af eu/eøs reglerne allerede nu, eller skal jeg vente til at jeg først starter i job til oktober?
-
fundiver199
Hele pointen med dette forum er jo netop så vidt muligt at undgå dyre advokater. Så det er lidt som at spørge i et forum for gør-det-selv mekanikere, og nogen kan anbefale det bedste autoriserede værksted. Desuden er Norge ikke det land, flest flytter til, så jeg tvivler på, nogen har særlig kendskab til norske advokater.
Tror du misforstod mit spørgsmål?