Dansk kvinde og tyrkisk kvinde vies hvor?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gingerbread

Dansk kvinde og tyrkisk kvinde vies hvor?

Indlæg af Gingerbread » 24.07.2017 20:09:32

Jeg mener at have læst, at selvom to kvinder kan blive viet i Sverige, så gælder dette ikke, hvis ingen af os er svenskere eller bor i Sverige. Men nu kan jeg ikke finde siden, hvor jeg læste det. Er der nogen, der har inputs til, hvor vi evt. ville kunne blive gift, hvis det ikke lykkes os at blive viet i DK? Tyrkiet er ikke ligefrem oplagt :)

skaanebo

Re: Dansk kvinde og tyrkisk kvinde vies hvor?

Indlæg af skaanebo » 24.07.2017 20:29:29

Det, du mener, er vel, at ægteskabet vil være gyldigt i de lande, som anerkender homoseksuelle ægteskaber, men at det ikke vil være gyldigt i de lande, som ikke anerkender homoseksuelle ægteskaber.

Så hvis din kæreste er tyrkisk, men bor i Sverige, og I gifter jer, vil hun blive anset som ugift i Tyrkiet, men gift i Sverige. Med deraf følgende mulighed for juridiske komplikationer.

I kan således godt gifte jer i fx Sverige, men ægteskabet vil ikke blive anerkendt i fx Tyrkiet.

Komplikationerne går i øvrigt også den anden vej, når muslimske mænd har 2, 3 eller 4 koner. For i fx Danmark anerkendes kun ægteskab med én kone.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Dansk kvinde og tyrkisk kvinde vies hvor?

Indlæg af mh1 » 25.07.2017 10:37:15

Skyldes dit spørgsmål, at I overvejer at blive viet og derpå benytte jer af 'Sverige-løsningen' (EU-regler) for at blive familiesammenført?

I vil BÅDE kunne bruge EU-reglerne, hvis du opfylder de få krav der er, OG kunne benytte de svenske regler, hvis du opfylder de lidt strengere regler.

Læs under RÅDGIVNING > FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND - reglerne gælder for både hetero- og homo-par.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar