Midlertidig opholdstilladelse i Danmark, har boet her i 29 år, hvordan får jeg hende herop

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Ali2017

Re: Midlertidig opholdstilladelse i Danmark, har boet her i 29 år, hvordan får jeg hende herop

Indlæg af Ali2017 » 24.07.2017 12:42:13

Den kan du ikke smøre af på mig du !
Du skriver over flere omgange at jeg "bare kunne flytte til kærestens hjemland"
Hvor jeg gentagne gange siger at det ikke er en mulighed men du bliver ved med at gentage dig selv igen og igen og igen...

Du narrer ikke mig og du burde slet ikke være i sådan et forum som dette da det sidste folk herinde har brug for er en som dig der kommer med dine skjulte fordomsfulde kommentar !!

skaanebo

Re: Midlertidig opholdstilladelse i Danmark, har boet her i 29 år, hvordan får jeg hende herop

Indlæg af skaanebo » 24.07.2017 13:01:59

Held og lykke med at lave loven om. Det bliver næppe under hverken en borgerlig eller en socialdemokratisk ledet regering, at reglerne for kriminelle udlændinge lempes.

Måske burde jeg rapportere dig til administrator for dit sprogbrug, men jeg har nok i andre personer, der gerne vil hjælpes.

Ali2017

Indlæg af Ali2017 » 24.07.2017 13:08:00

Hjælpe ??
I næsten alle dine beskeder skriver du
"Du kan jo bare tage til kærestens hjemland"

Du kunne ligeså godt skrive
"Skrid tilbage til dit hjemland"

Og din kommentar endnu engang med
"Held og lykke med at få lavet loven om hverken en borgelig regering og bla bla bla
Du er jo definitationen af en fordomsfuld person der har lært at skjule det...

Jeg kan aldrig smides ud af Danmark
Og jeg forlader aldrig Danmark
Så den kan du få lov at tygge
Og find dig et andet forum at være i
Din empati forladte menneske
Hvad laver du overhovedet i et forum som denne ???

Hvad laver du egentlig her ??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2017 13:08:42

Kære Ali

Jeg forstår, at det er en hård besked at få, at du for livstid er udelukket fra både permanent ophold, statsborgerskab og familiesammenføring i Danmark, og at der ikke rigtig er noget håb om, at det bliver anderledes lige foreløbig. Men det hjælper ikke noget at skyde budbringeren. Skaanebo prøver faktisk at hjælpe dig ved at pege på de muligheder, der er. Lige som han gennem mange år har hjulpet en masse andre.

Mvh. admin

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2017 13:11:18

Hvis du ikke har lyst til at flytte til Iran, kan I jo også undersøge mulighederne for, at en af jer kan få arbejde og arbejdstilladelse i et andet land i Europa og dermed blive arbejdsmigrant. Så kan den anden typisk følge med som det, vi i Danmark kalder "medfølgende ægtefælle".

DortheM

Indlæg af DortheM » 24.07.2017 13:13:32

Mit bud er at hun kommer her på en uddannelse og sidenhen får arbejde i Danmark.

Ali2017

Indlæg af Ali2017 » 24.07.2017 13:49:36

Det er også fint
Men at blive ved med at påpege at jeg bare kan flytte til kærestens hjemland selvom jeg gentagne gange skriver at dette ikke er en mulighed da jeg så aldrig ville kunne komme tilbage til Danmark, hvorpå han i hvert anden besked han skriver bliver ved med at påpege at
"Jeg bare kunne rejse ud af Danmark"
Er ikke rigtig nogen hjælp..
og måske er mandens holdninger blevet små fordomsfulde...
Han er jo blot et menneske
Er han ik ??

Hvis ingen kan se at mandens personlige synspunkter skinner igennem i hans skrive måde
Så er det jer den er galt med og ikke mig der troede at denne side handlede om at hjælpe og være sammen med nogle der havde forståelse og empati for de forskellige situationer og komplikationer som folk herinde har...
Så er det lidt irrelevant om han har hjulpet i mange år..
Manden/kvinden er mega fordomsfuld og det skinner ligeså klart igennem som solen i Spanien...

Jeg vil aldrig anbefale denne side til nogen som helst og vil skrive en anmeldelse om det...

Fordomsfulde mennesker uden grænser burde siden hedde !

Folk herinde er ikke naive og dumme og vil gerne hører deres muligheder
Men "hjælp" kan serveres på mange måde...
Og den måde den bliver serveret på af skaanebo er for en som mig der har boet i Danmark hele mit liv og sagtens forstår småtacistiske og fordomsfulde kommentar, den går ikke med mig...
Den ville gå med en der ikke mestre det danske sprog til fulde, ja
Men ikke en som mig...
Farvel
Det er hvertfald ikke den her side man skal søge hjælp i kan jeg hører

Ali2017

Indlæg af Ali2017 » 24.07.2017 13:51:14

Jamen hvilken uddannelse ?
Hvad er reglerne for at komme hertil igennem en uddannelse ?
Og hvis hun får ophold i et andet EU land så kan jeg ikke engang flytte dertil da jeg så vil miste min ret til at vende tilbage til Danmark :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2017 14:56:41

Læs om at studere i Danmark her:

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/studier/

I princippet kan du jo blive svensk statsborger, hvis en af jer finder job i Sverige, og I bor der et stykke tid. Og derefter har du så ret til fri bevægelighed i EU inkl. Danmark. Men der er selvfølgelig en risiko ved det, hvis dit ophold i Sverige ophører, før du har fået permanent opholdstilladelse. Det samme gælder andre EU-lande, Sverige var bare et eksempel.

Ali2017

Indlæg af Ali2017 » 24.07.2017 15:16:47

Nej såvidt jeg har forstået så har jeg heller ikke ret til st bosætte mig i Sverige
Jeg må ikke forlade Danmark i mere end 12 måneder af gangen mener jeg
Derefter vil jeg miste retten til at vende tilbage :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2017 15:25:23

Ja i den situation må du blive i Sverige, til du er blevet svensk statsborger. Derefter kan du igen bosætte dig i Danmark eller alle andre steder i Norden og EU. Det er da en risiko og et spring. Men det er også en chance for en frisk start og for nogensinde at få statsborgerskab i et EU-land.

Der kan i øvrigt gives dispensation for bortfald af opholdstilladelse i op til 4 år. Men det kræver et konkret formål med udlandsopholdet som f.eks. en midlertidig udstationering for en dansk virksomhed.

closed1

Indlæg af closed1 » 24.07.2017 19:38:41

Ali2017

Hvor er det dejligt at se, at de der besvarer dine spørgsmål , gerne vil hjælpe dig og prøver at finde udveje af dit problem - der er ingen her der ønsker dig langt væk , heller ikke skaanebo . Du er havnet i et rigtig træls problem , at loven burde være anderledes det kan vi hurtig blive enige om . Når man har udstået sin straf så burde det være nok . Men sådan er loven ikke og der er ikke andet for ,at så må man finde ud af - Hvad gør man så ?
Her kan man så få alle de forskellige input til løsninger , og så må man selv finde ud af hvilken der er bedst for en selv . Jeg ønsker det bedste for dig ,

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.07.2017 10:15:34

@ Ali2017, skaanebo har udført frivilligt arbejde herinde i årevis, ligesom vi andre som forsøger at åbne dine øjne for andre mulige løsninger.

DU blev medlem for 2 dage siden, og mener at DU langt bedre end vi andre, hvoraf nogle kender skaanebo personligt, kan bedømme hvilke holdninger han har til udlændinge??

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg gætter på at grunden til at skaanebo netop er en skånebo = bosat i Sverige er, at han havde problemer med at få sin udenlandske ægtefælle fs i DK. De fleste af os, som forsøger at hjælpe med at løse de problemer som medlemmer i forummet har, har en udenlandsk ægtefælle og har selv været gennem møllen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Ali2017

Indlæg af Ali2017 » 25.07.2017 20:51:50

Tak skal du have Closed1
Ja det er en virkelig sej kamp
Det er myren mod elefanten...

Jeg kan bare ikke begribe at man skal straffes til alt og evigt tid for en enkelt fejltagelse i ens liv som man har afsonet og aldrig nogensinde har gentaget igen og levet et mønsterliv siden...

Jeg er virkelig fanget så at sige
Fordi så længe jeg kun har en midlertidig opholdstilladelse så MÅ jeg ikke flytte til et andet land da de vil henvise til at jeg jo har en opholdstilladelse i Danmark ???

Jeg må ikke rokke mig men samtidig må jeg egentlig heller ikke få et bevis på at jeg hører til, i det eneste land jeg nogensinde, i hele mit liv har kendt til ;( ?
Jeg kan aldrig rejse for så kan jeg ikke komme tilbage ?
Kan det virkelig passe ?

Hvordan kan man tale om integration når jeg er opvokset her siden en alder af 4-5 år gammel...
Hvordan skal jeg føle at jeg hører til når jeg intet bevis må få på det ?

Nu går det lidt i følelsernes vold her men jeg kan sgu ikke gøre for det...

Sådan som loven er så er der vist intet jeg kan stille op

closed1

Indlæg af closed1 » 25.07.2017 21:07:31

Hej Ali

Det er en sej kamp , hvis man vælger en kamp man aldrig kan vinde .
Vi kan jo alle hurtig blive enige om, at loven burde være anderledes .
Du har lavet en fejl for mange år siden og ja det skulle du aldrig have gjort , men gjort er gjort . For næste alle er du jo kommet ud på den pæne side , og det er jo super dejligt .
Nu "hænger " du på det resten af livet , det bedste er jo at sige - Hvad skal jeg så gøre ?-
Du får ikke noget godt liv ud af at kæmpe en kamp der på forhånd er tabt.
Min ægtefælle har heller ikke pm så vi kan heller ikke rejse ud i over 12 måneder .
Jeg kunne ellers god tænke mig at tage til " generalens" hjemland og lave en restaurant i nogle år - det kan vi ikke-
Du må sætte dig ned og se hvilke kort du har på hånden og se hvad kan du så få ud af det.

Besvar