Familiesammenføring med thai
Familiesammenføring med thai
Har kendt min thailandske kæreste på 31 år i 2,5 år, hvor jeg har besøgt hende adskillige gange i Thailand og vi har kommunikeret dagligt. Hun er nu på besøg for første gang i DK (besøgsvisum i 9 uger). Jeg har en datter på 11 som har adresse hos mig. Har ejerbolig og fast arbejde.
Vi ønsker at gifte os og søge om familiesammenføring. Men hvordan er chancerne bedst for at opnå familiesammenføring? Er det ved i første omgang at søge om forlængelse af visum efter vi er blevet gift eller ved at søge om familiesammenføring?
Jeg går ud fra at hun kan opholde sig i DK under sagsbehandlingen om familiesammenføring?
Henrik
Vi ønsker at gifte os og søge om familiesammenføring. Men hvordan er chancerne bedst for at opnå familiesammenføring? Er det ved i første omgang at søge om forlængelse af visum efter vi er blevet gift eller ved at søge om familiesammenføring?
Jeg går ud fra at hun kan opholde sig i DK under sagsbehandlingen om familiesammenføring?
Henrik
Re: Familiesammenføring med thai
forlænge visum kan du ikke ! (det kun i tilfælde af meget svær sygdom)
efter ansøgning om fs, gives der automatisk procedult ophold, jeg tror dog at
man skal have besøgt dk før, således at det er 2. gang i dk at man søger
(det har vi ihvertfald rettet os efter, om jeg har læst korrekt ved jeg ikke)
efter ansøgning om fs, gives der automatisk procedult ophold, jeg tror dog at
man skal have besøgt dk før, således at det er 2. gang i dk at man søger
(det har vi ihvertfald rettet os efter, om jeg har læst korrekt ved jeg ikke)
Et visum kan normalt ikke forlænges. Tjek menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Så snart I er blevet viet, kan I søge om familiesammenføring.
Klik på RÅDGIVNING > FAMILIESAMMENFØRING og læs dig frem til hvordan.
Læs også her: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... aeller.htm
Og vær opmærksom på at du kan få dispensation fra nogle krav pga. dit særbarn.
Klik på RÅDGIVNING > FAMILIESAMMENFØRING og læs dig frem til hvordan.
Læs også her: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... aeller.htm
Og vær opmærksom på at du kan få dispensation fra nogle krav pga. dit særbarn.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Ansøgerens del af tilknytningskravet er opfyldt efter 1 dag i Danmark, og det er derfor muligt at indgive ansøgningen om familiesammenføring under det første visumbesøg her i landet.
Jeg vil dog gerne lige slå fast, at det er IKKE sikkert udlændningestyrelsen ( Udl. ) ser at der er et tilknytningskrav allerede efter dag 1. Det er der ikke hold i. De ser på ægteskabet som en helhed og hvor længe man har været sammen og hvorhene man har været sammen.
Vi afleverede FA1 ansøgningerne her i Juli for mor og 2 børn. Jeg spurgte ind til tilknytningskravet hvorefter jeg fik disse svar.
Jeg fortalte Udl. videre at børnene ( 6 år og 8 år ) allerede nu er skrevet ind i vores kommunale skole, hvortil Udl svarede at det er godt, så bygynder der jo en tilknytning allerede dér.
Ligeledes bliver hver sag vurderet individuelt, så der er absolut ingen " facit liste" omkring tilknytningskravet længere.
Disse spørgsmål blev stillet i Juli 2017 og besvaret af medarbejdere i Udl i juli 2017.
Jeg er absolut ikke ude på at skramme nogen. Jeg er i samme båd som mange andre skæbner. Men det er vigtigt at have en viden og information man måske kan forholde sig til.
Tænk at vi i 2017 skal kæmpe for at få lov til at bo med dem man elsker. Jeg begriber det ikke, men det er en anden sag. Flertallet i Danmark vil have det sådan.
Vi afleverede FA1 ansøgningerne her i Juli for mor og 2 børn. Jeg spurgte ind til tilknytningskravet hvorefter jeg fik disse svar.
Jeg fortalte Udl. videre at børnene ( 6 år og 8 år ) allerede nu er skrevet ind i vores kommunale skole, hvortil Udl svarede at det er godt, så bygynder der jo en tilknytning allerede dér.
Ligeledes bliver hver sag vurderet individuelt, så der er absolut ingen " facit liste" omkring tilknytningskravet længere.
Disse spørgsmål blev stillet i Juli 2017 og besvaret af medarbejdere i Udl i juli 2017.
Jeg er absolut ikke ude på at skramme nogen. Jeg er i samme båd som mange andre skæbner. Men det er vigtigt at have en viden og information man måske kan forholde sig til.
Tænk at vi i 2017 skal kæmpe for at få lov til at bo med dem man elsker. Jeg begriber det ikke, men det er en anden sag. Flertallet i Danmark vil have det sådan.
-
fundiver199
Ansøgerens del af tilknytningskravet er opfyldt efter 1 besøg i Danmark, og der er ingen regler om, hvor længe dette besøg skal have varet. Altså er 1 dag i teorien nok, men i praksis er vel ikke nogen, der kun er her i 1 dag.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... faelle.htm
Men fordi ansøgerens del er opfyldt, behøver det samlede tilknytningskrav ikke at være det. Det er først og fremmest et krav om, at referencepersonen skal have opnået og bevaret "en betydelig tilknytning".
Og det kan f.eks. give problemer, hvis man har boet med sin ægtefælle i dennes hjemland i 20 år, og ens børn er vokset op der. Så har familien "større samlet tilknytning" til det land, uanset at man måske har holdt ferie sammen i Danmark flere gange i løbet af de 20 år. Sådan som vi har set det i en række sager, siden 26-års reglen blev bortfortolket og derefter afskaffet ved lov.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... faelle.htm
Men fordi ansøgerens del er opfyldt, behøver det samlede tilknytningskrav ikke at være det. Det er først og fremmest et krav om, at referencepersonen skal have opnået og bevaret "en betydelig tilknytning".
Og det kan f.eks. give problemer, hvis man har boet med sin ægtefælle i dennes hjemland i 20 år, og ens børn er vokset op der. Så har familien "større samlet tilknytning" til det land, uanset at man måske har holdt ferie sammen i Danmark flere gange i løbet af de 20 år. Sådan som vi har set det i en række sager, siden 26-års reglen blev bortfortolket og derefter afskaffet ved lov.