Hej.
Jeg har et spørgsmål ved ik om det er noget I kan svare på rigtig men jeg prøver alligevel.
Jeg er dansker men har boet i Libanon i 3 år nu, hvor jeg har arbejdet. Jeg har været gift med min mand efter libanesiske regler i 4 år nu. men min mand og jeg har ik boet sammen for jeg har haft et job i libanon og han har haft job i KSA. Men vi har altid set hinanden i ferier og siden han er skole lærer så har han altid været i libanon i 2-3 måneder hvorvi boede samme.
mit spørgsmål er så, hvis jeg gerne vil flytte tilbage og kan opfylde alle krav undtagen tilknytningskravet, hvor lang tid/ mange gange skal min mand besøge mig i DK for at vi kan få den opfyldet?
Tilknytning
-
denmarkthai
Re: Tilknytning
Hvis det kun er 3 år, du har boet ude, vil i formegentlig opfylde tilknytningskravet, såfremt din mand har været i Danmark én gang før.
Du skal nok have boet uden for danmark i en 5-8 år, før det bliver et problem
Der er ikke krav om samliv på samme adresse, hvis i er gift. Men det vil være en godt at dokumentere at i er sammen i ferier, samt når i har mulighed for det
Du skal nok have boet uden for danmark i en 5-8 år, før det bliver et problem
Der er ikke krav om samliv på samme adresse, hvis i er gift. Men det vil være en godt at dokumentere at i er sammen i ferier, samt når i har mulighed for det
-
fundiver199
Re: Tilknytning
Det kommer også an på, hvor længe du havde boet i Danmark, før du flyttede til Libanon. Hvis du boede her i mindre end 12 år, er tilknytningskravet ikke opfyldt. Hvis du boede her i 12-13 år, havde du opnået "stor tilknytning" men kan have mistet den allerede efter 2-3 års ophold i udlandet.
Hvis du derimod er født og opvokset i Danmark, skal der, som denmarkthai skriver, et væsentligt længere udlandsophold til, før din tilknytning til Danmark er svækket.
Hvis du derimod er født og opvokset i Danmark, skal der, som denmarkthai skriver, et væsentligt længere udlandsophold til, før din tilknytning til Danmark er svækket.