Skal giftes i DK med en Indoneser

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Slupper

Skal giftes i DK med en Indoneser

Indlæg af Slupper » 14.11.2008 20:16:50

Har lige et totalt noob spørgsmål:

Jeg skal giftes med min kæreste som er indoneser (når hun bliver 24). Og jeg vil bare lige være helt sikker på hvilke dokumenter DK skal bruge. Planen er at vi skal giftes her i KBH. Jeg er selv Dansk statsborger og er født og opvokset her med danske forældre og hele pivetøjet..

Min kæreste har aldrig været gift før lige som jeg heller ikke har.

Er der nogen der har noget info om hvilke ting jeg skal bede hende tage med fra Indonesien?

Tjekkede lige forum her, men kunne ikke lige finde en post som spurgte om dette her specifikt :)

På forhånd Tak
Mikkel

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 15.11.2008 08:44:45

Hvis I skal giftes i København, altså i Københavns kommune, er det ret let. Kommunen have en kopi af hendes pas, så de kan se at hun opholder sig lovligt i Danmark. I de papirer I udfylder krydser I så af, at hun ikke har været gift før, og behøver derfor ikke at skaffe en civilstandsattest. Hvis I skal giftes i en anden kommune end Københavns, så skal hun også have en civilstandsattest med, og den skal vist oversættes eller legaliseres, det ved jeg ikke så meget om.

Men: I Københavns Kommune skal de blot se pas. Du kan selv allerede nu hente de papirer I skal udfylde i Borgerservice, de fåes på flere sprog.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.11.2008 13:11:00

Århus kommune bad nu heller ikke om en civilstandsattest... men i nogle lande fremgår det også af ens pas, om man er gift eller ikke, og har man sådan et pas, behøver man vel ikke også en civilstandsattest!?
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar