skaanebo og alle jere andre hjælp mig
skaanebo og alle jere andre hjælp mig
imorgen skal jeg så søge om opholdskort til min kone i dk efter Eu regler skal til statsforvaltning. spørgsmålet er skal jeg og min kone folkeregisteres i dk føre vi kan søge? jeg er britisk statsborger og min kone er pakistansk statsborger med 5 års svensk opholdskort. eller skal hvad er reglerne?
Udlændingeservice har hidtil givet folk, der ønsker at flytte til Danmark fra udlandet, en periode på 6 måneder til at etablere sig i Danmark, altså skaffe bolig, osv., efter at selve opholdstilladelsen er bevilget - man har altså godt kunne søge om en dansk opholdstilladelse, selv om man boede i Sverige. Om de fortsat har den praksis, skal jeg ikke kunne sige. Men hvis I allerede i morgen er parat til at flytte til Danmark og har en adresse der, så kan I jo blot flytte i morgen. Det er i første omgang kun EU-borgeren som kan folkeregistrere sig, medfølgende ægtefælle fra et tredjeland må vente på, at der kommer en opholdstilladelse/opholdsbevis fra Udlændingeservice eller statsforvaltning
tillader mig lige at blande mig
er så usikker på deres regler
jeg tænker nemlig at søge hjem igen sammen med min mand
jeg har boet i Malmø siden august og har arbejdet i DK som vikar det har været ca 6 timer om dagen
og vil gøre brug af de nye regler
det burde jo så oz være muligt eller hvad? Og er det fint nok at jeg har været registreret på c/o addresse? læste nemlig det ik var, men jeg er jo registreret her officielt...
har svensk nummer og den slags pjat hehehe
Og kan jeg så studere hvis det lykkes og han stadig må være der ? Eller skal jeg arbejde???
er så usikker på deres regler
jeg tænker nemlig at søge hjem igen sammen med min mand
jeg har boet i Malmø siden august og har arbejdet i DK som vikar det har været ca 6 timer om dagen
og vil gøre brug af de nye regler
det burde jo så oz være muligt eller hvad? Og er det fint nok at jeg har været registreret på c/o addresse? læste nemlig det ik var, men jeg er jo registreret her officielt...
Og kan jeg så studere hvis det lykkes og han stadig må være der ? Eller skal jeg arbejde???
Det skal i hvert fald dokumenteres, når opholdstilladelsen skal fornyes (hvor myndighederne kan kræve at se de seneste 5 årsopgørelser), ligesom man jo får en kæmpe problem, hvis man tvinges til at søge om kontanthjælp, for så inddrages opholdstilladelsen jo.
Hvad der er tilstrækkelig for at undgå at havne under fattigdomsgrænsen må vel være niveauet for starthjælp i Danmark
Hvad der er tilstrækkelig for at undgå at havne under fattigdomsgrænsen må vel være niveauet for starthjælp i Danmark