Jeg har i dag fået en fremvisning af en lejlighed i Malmö. Hold da op, det var et cirkus
For at gøre en lang historie kort:
Lejligheden står i morens navn. Datteren er igang med at få den overdraget til hendes navn. De lejer den fra MKB. Når datteren har fået overdraget lejligheden (cirka 2 uger sagde hun) vil hun søge om at fremleje den til mig. Det kan godt tage noget tid, og hun kan risikere afslag, fortalte hun. Hun insisterer på at udleje lejligheden fra den 1. juli, og fortæller at der er masser andre interesserede. Derfor foreslog hun, at vi startede med en inneboende kontrakt, da det vidst ikke kræver en tilladelse (?). Hun kommer ikke til at være tilstede, og jeg skal stadig betale det fulde beløb for lejligheden.
Om lejligheden:
- 2 værelser
- 65 kvm (inkl. balkong)
- Ét soveværelse
- Lejeperiode på 4 måneder med mulighed for 2 måneders forlængelse.
- 8500 SEK/md. inkl. el, vand, varme og internet.
Hvis udlejer ikke får accept til at fremleje:
Hvis min kone og jeg folkeregistreres på adressen med en "inneboende kontrakt". Udlejer skriver desuden at soveværelset udlejes til 2 personer, hvor vi selvfølgelig også har adgang til resten af lejligheden - vil der så være noget mistænktsomt/negativt i Statsforvaltningens vurdering, når vi søger tilbage til Danmark? (Udlejeren er hverken slægtninge eller bekendt for nogen af os).
På forhånd tak