Kan jeg selv indlevere sikkerhedsstillelsen til kommunen?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kasper.11

Kan jeg selv indlevere sikkerhedsstillelsen til kommunen?

Indlæg af kasper.11 » 13.06.2017 21:21:44

Hej alle sammen.

Jeg blev den 2. juni bedt om at stille sikkerhedsstillelsen inden for 3 uger. Min bank er lang tid om at få tingene i orden, men håber at de når det! Når dokumenterne er ordnet og underskrevet kan jeg så selv gå ned på kommunen og indlevere dem, eller er det op til banken at sende dem til kommunen? Det vil nemlig gå langt hurtige, hvis jeg selv får lov til at gå ned på kommunen med dokumenterne. Så slipper vi nemlig for alt det bøvl med at banken skal sende dem med posten, og det er et sats med tanke på hvor ustabile postnord er.

Venlig hilsen Kasper.

AruParuu

Re: Kan jeg selv indlevere sikkerhedsstillelsen til kommunen?

Indlæg af AruParuu » 14.06.2017 01:02:06

Du skal selv aflevere dem. Den originale version. Kopien beholder du selv.

kasper.11

Indlæg af kasper.11 » 14.06.2017 08:44:49

Jeg afleverede den originale version, som jeg fik i en mail fra Udlændingestyrelsen, til banken. Den beholdte de så, og nu har de så angiveligt sendt information videre til en anden afdeling i Nordea, der skal ordne og udfylde dokumenterne, hvorefter de bliver sendt til mig over netbank. Derefter skal jeg underskrive dem. Ved ikke om dette er den rigtige måde at gøre det på? Det lyder mærkeligt, at det ikke bare kunne gøres på en dag f.eks. Banken har nu haft mine papirer i en uge, og stadig ikke noget nyt... Ved ikke engang om det er den originale version, som jeg får tilsendt over netbank, når de engang er færdige, og ved heller ikke om jeg får en kopi. Har jeg da krav på det?

I brevet fra Udlængestyrelsen står der, at banken skal sende papirene til Aarhus kommune. Men jeg kan altså godt selv aflevere dem?

Pelle

Indlæg af Pelle » 14.06.2017 08:48:22

Hej Kasper,

Ja, du kan godt selv gå på kommunen og aflevere det udfyldte skema når du har det fra banken. Og såfremt du kommer i tidsnød pga banker er sløv så er det muligt at få en udskydelse af fristen ved at kontakte US, det kunne jeg i hvert fald da min bank var håbløs omkring dette. Jeg endte endda med at skifte bank pga det og den nye bank ordnede det netop samme dag og jeg kunne gå ud med papiret i hånden. Ved ikke hvorfor det er så svært for nogle banker bare at få det gjort...

madslu

Indlæg af madslu » 14.06.2017 12:28:13

Hej Kasper,

Jeg gik i banken og fik ordnet det på stedet, tog 30 min. Det tog godt nok lidt overtalelse at få dem til at tage sig af min med det samme, så nok en god ide at booke et møde. Derefter fik jeg papirene og kørte selv på kommunen for at afleverer dem. Jeg har Danske Bank.

Mvh Mads

kasper.11

Indlæg af kasper.11 » 14.06.2017 15:08:24

Tusind tak for svar allesammen!

Jeg har ordnet det og underskrevet papirene med min bank nu. De holdt dog fast i, at de nok skulle sørge for at sende dem til kommunen.

denmarkthai

Indlæg af denmarkthai » 30.06.2017 12:26:42

I mit tilfælde, der bad banken mig om at sende dokumenterne til Danske Banks hovedkvarter.

Her blev de så scannet, og sendt til den lokale afdeling digitalt, som så har printet, og underskrevet dem og scannet, og sendt til mig i netbank.

Først herefter kunne jeg anmode banken om at få de originale dokumenter til afdelingen, så de også kan underskrive dem fysisk og sende til kommunen fysisk.

Da jeg selv bor i udlandet, har jeg ikke mulighed for lige at tage papirerne med hen i banken og ordne det på stedet.

Kommunen har dog fået en kopi af dokumenterne digitalt, og afventer nu det originale fysiske dokument, for at kunne lave selve godkendelsen af sikkerheden.

Så jeg håber det går i orden. Post Nord er siden jeg fraflyttede Danmark blevet noget sløve.

Så ind til videre er det 5 dage siden banken sendte papirerne fra deres hovedkontor ud i afdelingen, som stadig ikke har modtaget dem.

Men om nødvendigt må jeg bede om at få forlænget fristen på de 3 uger, da den udløber i næste uge.

Besvar