Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
loui
- Geografisk sted: Denmark
Kan det virkelig passe at hvis 1 år forinden ansøgning til FS, at man grundet gravidtet/barsel har får hjælp økonomisk. så kan man ikke få FS? Jeg troede at det var ting som starthjælp, bistand, revalidering, fleksjob.
Altså hvis man bliver sygemeldt, eller man går ned i tid på sit job, grundet gravidtet, er dette også inden under som hjælp fra det offentlige. Jeg mener hvis det er med udtale fra læge? og hvad hvis man er på barsel?
Håber nogen kan hjælpe på mit spørgsmål.

-
Samara
- Geografisk sted: Aalborg - snart Sverige
-
Kontakt:
Har I fået en afgørelse fra US?
I såfald - Nej det kan ikke passe at I får afslag alene af den grund - at du grundet din graviditet og barsel har været på KH, fordi du ikke har kunnet finde andre alternativer.
Jeg har selv været den samme tur igennem! I 2006 blev jeg gravid med vores 2. barn. Jeg var på det tidspunkt studerende, og skulle snart i praktik. Men grundet min graviditet og snarlig barsel var der ikke nogen der hverken vil tage mig i arbejde eller give mig en praktik plads, så jeg havde ikke andre alternativer end at søge KH (fordi min skole periode sluttede og jeg jo ikke kunne fortsætte på SU). April 07 får min mand og jeg afslag på vores ansøgning om FS alene af den grund at jeg har modtaget hjælp. Jeg har så klaget afgørelsen til ministeriet, og dokumenteret at jeg ikke selv har været skyld i den situation jeg er havnet i. Ministeriet dømte d. 21.12.07 ulændingeservice en omgørelse af vores sag, fordi det afslag US havde givet os er i strid med CEDAW konventionen om beskyttelse af kvinders rettigheder. idag - næsten et år senere er min mand blevet meddelt opholdstilladelse!