Håber I kan hjælpe mig
Jeg har arbejdet fuldtid som lærer men uheldigvis er vi blevet fyret pga skolen er gået konkurs. Det skete i maj måned. Har alle lønsedler indtil maj gennem 6 år. Har arbejdet i to forskellige skole i 6 år. Samt det sidste sted hsr været 1 år og 10 md inden den gik konkurs.
Vi er stadig i 3 måneder ansat på skolen og til september modtager vores løn gennem løngarantien. Vi skal først søge visum i august vi bliver gift der i Tyrkiet dernæst når han ankommer til Danmark vil vi søge familiesamføring er 30 år han er 35.
Der er et punkt hvori de spørger om man er i arbejde. På det tidspunk vil jeg være ansat under lønmodtagernes garantifond. Og modtage penge. Men hvad skal jeg sige. Skal jeg skrive at jeg er arbejdsløs og får erstatning?
Har lønforsikrinh så i et år vil jeg modtage 80% af løn der er brutoverdi af 31.000 kr.
Derefter vil jeg modtage dagpenge. Er det nok som forsørgelse. ?
Bor i en lejlighed på 83 kvm. Hvori det kun er en stue med 41 kvm. Dernæst er det et rum uden vindue som jeg bruger til værelse. På papirerne hedder det depot der det ikke indeholder vindue. Men må jeg godt bruge de kvm som beboelse ??
Dernæst står der er der nogen i familien som har søgt familiesamføring. For 32 år siden kom min mor sådan til landet skal vi skrive det ?
Hans bror og søster kom for 10 og 15 år skal vi også skrive om dem. ??
Kan man ikke få vejledning til at udfylde de papir. Samt der er den til at søge visum på engels. Jeg hved ikke hvordan jeg skal udfylde den
Mange tak for hjælpen.