Hej ÆUG,
Please hjælp mig.
Jeg skal giftes i Malaysia. Min forlovede er fra Yemen og jeg er dansker.
Jeg skal legalisere mine dokumenter i Udenrigsministeriet.
Jeg har disse: Civilstandsattest, Residence Certificate, Straffeattest og Dåbsattest (Alle på engelsk). De skal alle legaliseres?
Min forlovede har stemplet sine på den Yemenske ambassade i Malaysia da han er derovre.
Efter de er legaliseret så burde det være fint. MEN Malaysia er ikke med i Apostille lande. Så hvad skal jeg gøre? Er det et krav at en Malaysisk myndighed stempler det med Apostille? Er det ikke nok med legaliseringen fra Udenrigsministeriet? Hvor skal jeg gøre det henne? Skal jeg til Sverige på den Malaysiske ambassade der?
Betyder det at hvis jeg ikke får dette apostille stempel fra en Malaysisk myndighed at jeg ikke kan blive gift dernede?
Hvad med min forlovede? Han har legaliseret sine dokumenter, men de skal ikke bruge nogen form af Apostille fra ham?
Jeg forstår det simpelthen ikke med det her Apostille halløj.
Jeg er rigtig ked af at reglerne er så forvirrende.
Jeg er bare rigtig ked af at det er så svært med det hele.
Det eneste jeg ønsker er at blive gift og min mand kommer til Danmark hurtigt efter vi er gift og vi ikke er i langdistance mere. Jeg vil gerne være sammen med min mand og have børn. Jeg ber til at det ikke bliver til et mareridt med dumme regler og vores advokat til visum og familiesammenføring har styr på det.
Hjælp - Hvordan bliver vi gift? Apostille
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hjælp - Hvordan bliver vi gift? Apostille
Dokumenter udstedt af danske myndigheder skal legaliseres i DK. Det er Udenrigsministeriet, du skal have fat i.
Læs på nedenstående link hvordan, og kontakt dem pr. telefon eller mail, hvis du vil have flere oplysninger.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... g-hvordan/
Ring eller skriv også til ambassaden i Stockholm:
Ministry of Foreign Affairs, Malaysia
Karlavägen 37 P.O.Box 26053
100 41 Stockholm
Telephone: +46(8) 440-8400
Fax: +46(8) 791-8760
Email: mwstholm@algohotellet.se, malstholm@kln.gov.my
Læs på nedenstående link hvordan, og kontakt dem pr. telefon eller mail, hvis du vil have flere oplysninger.
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... g-hvordan/
Ring eller skriv også til ambassaden i Stockholm:
Ministry of Foreign Affairs, Malaysia
Karlavägen 37 P.O.Box 26053
100 41 Stockholm
Telephone: +46(8) 440-8400
Fax: +46(8) 791-8760
Email: mwstholm@algohotellet.se, malstholm@kln.gov.my
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG