skaanebo skrev:Hvis det er en lejebolig (hyresrätt), må der kun kræves det beløb i husleje, lejeren selv betaler, evt. plus 10-15 %, hvis den er møbleret.
Og det er vigtigt, at regninger for el og internet står i dit navn.
Husk også, at boligselskabet skal udstede en skriftlig tilladelse i jeres navn til, at I må fremleje den.
Tak for svar.
Jeg har lige skrevet en besked til ham for at høre, om vi kan løse det med internet og el (få det mit navn). Med hensyn til ejerforhold, så tager jeg den snak med ham på lørdag, når jeg skal se lejligheden. Når du siger, at boligselskabet skal udstede en skriftlig tilladelse i "JERES" navn, mener du så både min kone og jeg? Er det ikke nok, at det står i mit navn, indtil at hun kommer til Sverige.
Apropos kontrakt - Hvis jeg skriver kontrakt i de kommende uger, men først skal flytte ind i lejligheden i Sverige midt juli, så kan jeg sagtens vente med at registrere mig hos skatteverket (svensk personnummer), ikke sandt?
Jeg skulle jo nødigt stå som svensker, den dag min kone kommer til Danmark på et besøgsvisum, som refererer til mig på min danske adresse.