Tilbagerejsetilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AruParuu

Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af AruParuu » 28.05.2017 08:03:21

Hej

Hvis man har fået en tilbagerejsetilladelse, må man så stadig rejse til schengen landende eller skal man søge visa til det land man vil rejse til?
Min man har fået tilbagerejsetilladelse på hans irakiske pas men vi er i tvivl om hans schengen visa han kom her til med (som er udløbet) om det stadig gælder når nu vi har fået tilbagerejsetilladelse eller om der skal søges om visa til det land man gerne vil rejse til.
Hvad kan man med en tilbagerejsetilladelse? Rejse frit i schengen eller kun rejse til og fra det land man kommer fra og DK?

AcrossTheNight

Re: Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af AcrossTheNight » 06.06.2017 10:09:07

Du kan ikke rejse ind i schengen uden visa, selvom du har tilbagerejsetilladelse. I må vente til han har fået opholdstilladelse, så kan I igen rejse til schengen landene uden problemer.

Pelle

Re: Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af Pelle » 06.06.2017 10:23:16

Det kommer an på hvilken type sticker du kan få. Såfremt du kan få et type D, multi-entry sticker så burde det være muligt at rejse ind og ud af schengen som det passer jer. I denne henseende gælder denne som et visa. Læs eventuelt denne min tråd viewtopic.php?f=4&t=17947 hvor jeg selv var meget i tvivl omkring dette. Dette var dog at rejse gennem schengen i transit, så det er nok ikke helt det samme. Det sikrest er nok at kontakte landets ambassade og forhøre om en type D sticker giver adgang eller ej.

Besvar