Min kæreste fra Tyrkiet er desværre kommet til at overskride sit visum, da han kun har forholdt sig til datoerne stemplet i hans pas (altså perioden, hvor han må afholde sit visum), og ikke det antal dage han havde fået tildelt. Så han har overskredet sit visum. Det var vi ikke klar over, før vi nu blev gjort opmærksom på det, i forbindelse med at vi har søgt om visum igen. Jeg skal føde vores barn om en måned, og vil selvfølgelig gerne have at han kan være med, og det var lidt det, der var meningen med besøget. Vi har i ansøgningen ikke nævnt noget om et kommende fælles barn - skal vi oplyse om det nu, som en begivenhed, og håbe på, at han kan få lov at få visum igen på baggrund af det, eller hvad kan vi gøre?
Min kæreste har en længere historik i DK, da han tidligere har været gift med en dansker, boet og arbejdet i DK, og har overholdt alle tidligere visum, opholdstill. osv. Det er bare en rigtig dum og uopmærksom fejl vi har lavet. Jeg har ringet og snakket (anonymt) med US, men de kan ikke rigtig sige andet, end at det er op til den medarbejder, der sidder med sagen at vurdere. Er der nogen muligheder? Eller kan vi kun krydse fingre? Hvis han får karensperiode, hvad vil så være afgørende for, hvor længe den vil være?