tyskland contra sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bimse-DK
Geografisk sted: syddanmark
Kontakt:

tyskland contra sverige

Indlæg af Bimse-DK » 09.11.2008 07:42:54

Hejsa. jeg er rimelig ny på dette område men må bare erkende at det nu er et område jeg skal kende mere til og allerhelst kende alle spørgsmål og svar i går. :D

Jeg har nu gennem et ½ års tid haft kontakt med en ganske sød pige fra thailand som jeg har mødt på nettet. vi har snakket om at hun skulle komme herop på et turist ophold hvorefter jeg så ville tage med hende til thailand i resten af min ferie fra i år samt min nye ferie for næste år. og hvis det hele stadigvæk ser lyserødt ud for os begge , ja så ville vi gifte os hurtigst muligt derefter.

problemet er jo bare at, hun ikke vil få turistvisum før vi har mødt hinanden personligt som U.S. udtrykte det og ja dernæst vil min stakkels penge ( depositum ) blive brugt til en del af U.S.'ens julefrokost/sommerfest hvis jeg vælger og besøge hende først og derefter tager hende med herop og vi gifter os, og herefter vil de sende et nyt girokort til indbetaling straks vi beder om FS. Jeg har nu tænkt tanken lidt ud i fremtiden og kan godt leve med at bo i sverige eller tyskerland, om ikke andet så bare for en periode så eu reglerne kan træde i kraft.

er der nogen som kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål?

1. hvis jeg tager til sverige nu her og bosætter mig, vil hun kunne komme på besøg i de 3 måneder som schengen giver lov til og er reglerne de samme der som i dk?

2. hvis jeg tager til nabolandet mod syd, hvilket iøvrigt ligger nærmere for da jeg bor 50 km. fra tyskland, er regler da de samme her som i diktaturlandet DK eller er de mere ala Sverige og vil hun kunne få tilladelse til at besøge mig der først?

3. hvis jeg med fordel kan vælge mellem sverige og tyskland, hvor vil jeg da opnå mest fordel af at bosætte mig? og vil dette så osse gælde når jeg har giftet mig med stemmen i mit liv.

4. er der nogen som i korte træk kan fortælle mig hvad krav der er til FS i henholdsvis sverige og tyskland, når man som lille mig gerne vil have hende den søde til at flette sine fingre med mine. tænker lidt på dk's regler kontra regler i S og i D / bopæl, tilknytningskrav,økonomi o.s.v

jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig videre i forløbet, for syntes det virker uoverskueligt det her med nationale og ikke nationale samt eu regler. :lol:

på forhånd tak

ham der bare er i tvivl om det hele og ikke må være det.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hej

Indlæg af jerry » 09.11.2008 09:53:08

Hej.
Vil nare sige at du ikk faar inddraget din bankgaranti fordi i gifter jer her i dk mens din kæreste er her paa turistvisum, det er kun hvis İ vælger at söge opholdstilladelse til hende mens hun er her paa turistvisum. Dine penge har du altsaa stadig selvom İ gifter jer, hvis bare hun rejser ud til tiden og altsaa ikk söger opholdstilladelse. Det med eu-reglerne skulle jo meget gerne være det samme uanset hvilket eu-land du vælger. Eftersom du siger at du bor 50 km fra den tyske grænse ville det maaske være det nemmeste. Men det kommer jo ogsaa an paa hvad du selv er mest indstillet paa. Sverige er jo for mange nemmere med hensyn til sprog og rejsen til dk(alt efter hvor i landet man bor). Men pröv at gaa ind paa Sverige lösningen paa forum og læs den igennem(den staar paa forsiden af hjemmesiden) og saa se om du ikk bliver lidt mindre forvirret :wink: . Det meste staar faktisk der, og ellers kan du jo ALTİD vende tilbage med spörgsmaal. Alle os der er herinde er rigitg gode til at hjælpe hinanden og husk, der findes ingen dumme spörgsmaal....kun dumme svar :wink:

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 09.11.2008 21:16:13

Ang. 1) I Lifos-databasen på Migrationsverkets hjemmeside, kan du læse følgende om, hvor let eller svært det er at få visum til Sverige, når man kommer fra Thailand

---

Thailand

Visering ges för affärsbesök och liknande angelägenhet om besöket bedöms vara seriöst. I en del fall där företaget i Sverige är okänt bör kontroll av det uppgivna syftet ske genom t ex referensskrivelse. Detsamma gäller när besöket avser deltagande i konferens eller motsvarande arrangemang.

För besök hos släktingar och vänner samt turistbesök ges visering om syftet inte bedöms vara något annat. När visering utfärdas för personer som nyligen lärt känna varandra och som i framtiden avser att leva tillsammans i Sverige skall det erinras om huvudregeln i 2 kap 5 § utlänningslagen, dvs att tillstånd för bosättning skall vara ordnat före inresan till Sverige.

---

Læs i øvrigt folderne om Sveriges og Slesvig-løsningerne

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... lderen.pdf

Besvar