jeg har også hørt om at man kan søge om et EU Family Permit ? Kan det gøre det og hvordan søger vi evt det på forhånd tak Mvh Dennis
uk/Skotland
uk/Skotland
Hej jeg står i den situation at jeg har bestilt en uges ferie til Skotland for at fejre at min kone (fra Thailand ) har fået opholdstilladelse samt cpr nr I Danmark
jeg bestilte turen da jeg tænkte at nu har hun jo et opholdskort så skulle det ikke være noget problem men kom alligevel lidt i tvivl så jeg tjekkede om hun skulle ha visum og det så sådan ud skal hun møde personligt op på den Engelske ambasade i kbh får at få visum ? Eller kan det hele klares online ? Vi bor i Nord Vestjylland så det er noget omstændigt at skulle helt til Kbh
jeg har også hørt om at man kan søge om et EU Family Permit ? Kan det gøre det og hvordan søger vi evt det på forhånd tak Mvh Dennis
Re: uk/Skotland
Svaret får du ved at kontakte visacentret: https://uk.tlscontact.com/dk/cph/page.p ... enter_info
Tak for svar men den side har jeg besøgt et utal af gange og syntes ærlig talt at det er en jungle at finde ud af lidt derfor jeg spurgte her inde i håb om at få et konkret svar fra nogle som har prøvet det for at skrive mail eller ringe til den engelske ambasade gir lige så lidt viden de henviser også bare til hjemmesiden
Fik via den Engelske Ambasade et nr (78774362) som jeg kunne ringe til og få hjælp til hvilken visum og hvordan man søger efter kort samtale hvor jeg forklarede situationen og svarede på deres spørgsmål kunne de hurtigt fortælle mig at min kone fra Thailand ikke behøvede turist visum til UK men blot søge om EEA Family Permit for at kunne rejse sammen med mig til Skotland