NYHED for alle nygifte på turistvisum besøg

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Niroshkannan

Re: NYHED for alle nygifte på turistvisum besøg

Indlæg af Niroshkannan » 24.04.2017 09:40:53

Holmes skrev::D :D Endelig kommer der en lempelse I reglerne vedrørende ansøgning om familiesammenføring mens man har besøgende partner/ægtefælle-(nygift) på turistvisum.
på søndag d. 1/3 2009 træder en ændring i kraft så fra på mandag d 2/3 kan alle der har besøg af ægtefælle indgive ansøgning om FS uden at bankgarantien mistes.
eks. : jeg har selv besøg her fra filipinnerne for første gang hun kom i december vi blev gift i januar hendes turistvisum udløber midt i marts.
Det er første gang vi mødes
Jeg har stillet bankgaranti.
På mandag indgiver vi papirene vedr familiesammenføring på politigården.
de giver hende så en blanket hun skal udfylde den stempler de så. derefter afleverer hun blanketten i borgerservice. de giver hende så et opholdskort og WUPTI hun har nu opholdskort i 6 måneder(proscessuelt ophold) og hjemrejse billetten kan vi så få refunderet.
Da vi opfylder kravene for FS skulle det tage 2-3 måneder før hun får sin første opholds tilladelse.
Jeg fik den gode nyhed af en fra Indenrigsministeriet og har efterfølgende fået det bekræftet af visumkontoret og udlændimgekontoret på politigården.
Lov ændringen der træder i kraft d 1 marts 2009 er vedtaget d 19/12-2008 og er en ændring af udlændigeloven af 8 juli 2008 :D
så det er da en ædring der endelig kommer ærlige mennesker til gode og sparer os for en masse besvær penge og bekymringer :wink:

Niroshkannan

Indlæg af Niroshkannan » 24.04.2017 09:41:52

Hej
Jeg er gift og har søgt familiesammenføring. Men min sag kører, kan min mand besøge mig op turist visum

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 26.04.2017 17:02:43

Det er ikke helt så rosenrødt. Man kan som hovedregel kun få besøgsvisum, hvis familiesammenføringssagen er så langt fremme i behandlingen, at US er næsten sikker på at ville bevilge den, og så 'vinder' man som regel kun nogle uger.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar