Tilbagerejsetilladelse / Type D "frikort"?
Re: Tilbagerejsetilladelse / Type D "frikort"?
Okay, tak for dine svar. Jeg sætter pris på hjælpen.
Det er en noget ensom affære at sidde her med de ting, men lad os håbe det går på en eller anden måde.
Det er en noget ensom affære at sidde her med de ting, men lad os håbe det går på en eller anden måde.
Der er heldigvis alletiders mulighed for at være proaktiv og rette op på miseren ved at du er blevet tilbudt job i Norge.
Og en af fordelene ved at bruge EU-regler er jo i øvrigt, at din kone ikke behøver at gå rundt og trille tommelfingre i 10 måneder. Søger man efter EU-regler, kan man begynde i sprogskole eller begynde at arbejde med det samme. Det gælder i Norge såvel som i Danmark.
Ja, nu røg kontrakten desværre til anden side, da jeg havde for travlt med at læse familiesammenførings regler inden jeg kunne give endeligt tilsagn. Jeg skulle være kommet her til jer noget før, men kender da en del ubrugeligt jura nu. Der er nok en chance igen i Juni for en ny kontrakt måske, så lad os se til den tid.
Jeg må tage det som det kommer. Der er altid en mulighed. Sætter absolut ikke pris på at vores ægteskab potentielt skulle blive stemplet som proforma, men det er åbenbart sådan det er. At skulle til at lave den slags arrangementer for at kunne få hende til Danmark har jeg det rigtig dårligt med og tror ikke det kommer til at ske, da jeg ikke kan se problemet. Ren Kafka. Jeg tænker mit her i mit stille sind og det er absolut ikke pæne tanker, så dem vil jeg undlade at dele...
Tak for hjælpen. Vil holde jer opdateret.
Jeg må tage det som det kommer. Der er altid en mulighed. Sætter absolut ikke pris på at vores ægteskab potentielt skulle blive stemplet som proforma, men det er åbenbart sådan det er. At skulle til at lave den slags arrangementer for at kunne få hende til Danmark har jeg det rigtig dårligt med og tror ikke det kommer til at ske, da jeg ikke kan se problemet. Ren Kafka. Jeg tænker mit her i mit stille sind og det er absolut ikke pæne tanker, så dem vil jeg undlade at dele...
Tak for hjælpen. Vil holde jer opdateret.
I så fald vil jeg blot råde jer til at få en tilbagerejsetilladelse og se at blive gift hurtigst muligt og informere US om det efterfølgende, så det måske kan indgå i sagens akter. Men der er måske en risiko for, at de vil se bort fra det, når ægteskabet er indgået, efter at I har ansøgt.
I øvrigt handler det jo ikke om, at man ser jeres forhold som proforma, men at man anser, at jeres forhold ikke er så etableret og stabilt, som det skal være for at være ligestillet med et ægteskab, når I ikke kan dokumentere 12-18 måneders forudgående samliv. Et ægteskab står stærkere end et papirløst forhold.