Hej folkens. Jeg står med en stor tvivl om de nye regler for gruppe 5 visum regler. de nye lande er : Afghanistan, Eritrea, Irak, Pakistan, Somalia, Syrien.
Min kone er afghansk statsborger, men bor og har opholdstilladelse i tyrkiet. der studerer hun, har et hus, og har boet der i 4-5 år.
Jeg vil gerne have hende på visumbesøg her snart, men afghanistan er faldet fra gruppe 4 til gruppe 5. Jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvordan reglerne er med en ægtefælle, jeg har prøvet at kontakte US, men deres rådgivere er som altid de mest forvirrede, og uinformerede.
Når man har eget hus - skolegang ( universitet), opholdstilladelse etc. Hun har jo dokumenter for det hele.
er det ikke belæg nok for at man ikke søger asyl i DK. Har nogle af jer erfaring med at få afvist visum- og med hvilke argumenter?
2017 Nye visumregler: Gruppe 5
Re: 2017 Nye visumregler: Gruppe 5
Der er ikke andet for end at prøve at søge visum , og vedlække alt den dokumention i har for at hun vender tilbage til Tyrkiet .
-
fundiver199
Re: 2017 Nye visumregler: Gruppe 5
Hvis man bor og har opholdstilladelse i et andet land end sit hjemland, kan der ofte tages hensyn til dette ved behandlingen af en visumansøgning. Hovedgrupperne beskriver kun, hvad "udgangspunktet" for sagsbehandlingen er, og der vil altid kunne være "undtagelser".
Som du beskriver din kones situation i Tyrkiet, lyder den rimeligt stabil. Men om det er nok til at overbevise ambassaden, må komme an på en prøve. Det koster lidt penge og ulejlighed at søge visum, men hvis I slet ikke prøver, får hun det med sikkerhed ikke.
Som du beskriver din kones situation i Tyrkiet, lyder den rimeligt stabil. Men om det er nok til at overbevise ambassaden, må komme an på en prøve. Det koster lidt penge og ulejlighed at søge visum, men hvis I slet ikke prøver, får hun det med sikkerhed ikke.