JUBIIIII...Så fik vi endelig kvitteringsbrevet MEN MEN MEN..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

MrsJones
Geografisk sted: Denmark

JUBIIIII...Så fik vi endelig kvitteringsbrevet MEN MEN MEN..

Indlæg af MrsJones » 11.10.2008 14:19:16

Hejsa :-)

Så blev det ENDELIG vores tur til at få kvitteringsbrevet på at Udlændingeservice har modtaget vores ansøgning om familiesammenføring her i slutningen af august.

Vi er begge to helt oppe og køre af glæde for da vi havde spurgt derinde hvor lang tid sagsbehandlingstiden ville være var svaret 9-11 mdr pga det blev betragtet som en kompliceret sag da vi søger om dispensation da jeg har et barn fra et tidligere forhold.

Vi havde taget os SÅÅÅÅÅ lang tid med at lave vores ansøgning og havde været SÅÅÅÅ omhyggelige med at få ALLE papirer med vores ansøgning og få ALT dokumenteret også ting Udlændingeservice ikke havde bedt om. Vi havde sendt billeder, breve og kopier til den helt store guldmedalje og vi havde sørget for det hele var SÅÅÅÅ organiseret og mega pænt præsenteret som det overhovedet kunne blive.

Vi vidste jo så ikke om det bare ville ende med at være spildt arbejde. MEN det var det bare ikke!!! Vi er kommet i express linien fordi ALT hvad de skulle bruge allerede VAR med ansøgningen fra begyndelsen af... så vi får besked INDENFOR 3 mdr!!!! Hvor FEDT er det lige!! *jubler* Det er allerede i slutningen af næste måned der senest skulle komme besked. Vi er bare SÅ lettede det er helt ufatteligt.

MEN MEN MEN...

Her er så vores spørgsmål.

Min mand fik processuelt opholdstilladelse da vi ansøgte om fs. Samtidig har han dog også et studenter visa i Sverige hvor han studerer og hvor han har sin lejlighed.

Som altid rejser min mand meget frem og tilbage mellem hans sted i Sverige og mit hjem her i Stor KBH. Han har jo altid haft papirerne iorden sådan det altid har været lovligt for ham at foretage disse rejser frem og tilbage.

:?: MEN MEN MEN... i kvitteringsbrevet står der at vi bedes venligst indformere Udlændingeservice når min mand rejser ind i DK. Altså siden slutningen af august er det jo sket mange gange og inden vi får svar vil vi jo også ses tit...

Æh hvad gør vi så nu? Skriver jeg en e-mail til vores sagsbehandler og fortæller om alle min mands indrejser? Eller er det allerede ligesom for sent?
Vi vil jo gerne give Udlændingeservice hvad de har brug for som vi har gjort hidtil. Samtidig kan man da også være lidt bange for at hvis vi begynder at give så mange oplysninger, ja om det så bare vil trække vores ansøgning i langdrag nu hvor vi er stillet i udsigt til at det vil gå stærkt...

Avs mand et dilemma vi er blevet stillet i. Er der nogen herinde som ved hvordan vi klogest kan tage os af dette? Vi vil blive SÅ glade for råd for vi er totalt på glatis hvad det her angår og jeg har ikke kunnet læse mig frem til noget omkring dette her på forummet. :?:

Men nej hvor var det bare vidunderligt endelig at modtage det brev og så kom det endda på vores anniversary-dag hvor vi har været gift på papir i 9 mdr... det er sådan nogen små sjove pussige ting. Det var det samme den dag vi indleverede vores ansøgning. Vi opdagede da vi var ved at gøre os klar til at tage derind at det var på Michael Jacksons fødselsdag vi endte med at tage derind... grunden til det har noget at sige er at vores "sang" er sangen Speechless sunget af Michael Jackson. Så for os betød det rigtig god karma :lol: :D

Tak for at vi har et sted at vende os hen når vi har spørgsmål, det har været guld værd for os at få den hjælp vi har gennem ÆUG.

Tanker og knus,
Mrs Jones
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

hfb

Indlæg af hfb » 11.10.2008 18:51:05

Et stor til lykke her fra :D :D :D :D

Ja, det kan godt betale sig at vedlægge nogle ekstra beviser, nu når der er risiko for sagen havner i "7 månederskøen".
Personlig er jeg også glad for jeg læste dette på denne side. Det har også hjulpet os meget 8) 8) 8)

Personligt mener jeg man altid skal være ærlig. Det er jo "lidt" ærgerligt at blive taget i en løgn og ende med et stort nej eller senere en udvisning på grund af de finder ud af det er en løgn.

Men, jeg tror dog ikke det skulle være et problem. Hvis han besøger dig. Men du kan jo altid ringe eller skrive en mail til sagsbehandleren og spørge. Så er du da på den sikker side :)

Jeg håber der er en her der er klogere end jeg er, og kan svare på dit spørgsmål :lol: Hvis ikke, må du meget gerne fortælle hvad US siger om det.

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 11.10.2008 21:22:19

Hej hfb,

1000 tak. Ja det er simpelhen vidunderlig at blive belønnet for alt det forarbejde vi gjorde med ansøgningen. Den endte også med at blive dyr bare i materialer, foto's og breve sendt fra Cameroun osv osv osv. Men det er det hele værd når vi så får noget igen på denne måde. De var endda så venlige at sende alle de billeder med tilbage som vi havde vedlagt vores ansøgning, det var virkelig dejligt.

Da vi afleverede vores ansøgning var damen inde i Udlændingeservice faktisk helt overrasket og kommenterede også hvor organiseret vores ansøgning var. Det var egentlig også meget rart at få afvide de godt kan imponeres lidt inde i Udlændingeservice :lol:

Så hvad det angår kan vi kun varmt anbefale virkelig at være omhyggelig med ens ansøgning og give alt og mere til med sin ansøgning sådan alle spørgsmål bliver besvaret inden de overhovedet når det stille dem. :D

Ja der burde ingen problemer være i at min mand er her og det en hel del også. Det er svært at undvære hinanden især når vi på sin vis ikke behøver det. Men vi har ikke turdet flytte sammen førend vi er sikre på vores fremtid. Det andet tager simpelhen pusten fra én. Så vi venter endnu, men er godt nok glade for udsigten til at det ikke bliver 9-11 mdr men kun 1½ måned mere...
Altså hidtil har vi fortalt Udlændigeservice det hele. Vi har ikke stukket nogen løgne nogensteder og de spørgsmål vi har fået har vi svaret bramfrit på. Det vil vi egentlig også helst blive ved med. Men det er ikke rigtig til at vide om det er det klogeste at gøre.
Jeg skal nok vende tilbage med opfølgning på hvad vi finder ud af :-)

Tak for dit indlæg :-)
Knus,
Mrs Jones

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 31.10.2008 13:54:15

Nå men jeg lovede jo lige at vende tilbage med hvad vi fandt ud af omkring alt dette.

Jeg endte med at ringe til vores sagsbehandler i US men spurgte bare om hun manglede nogen dokumentation fra os, hvilket hun ikke mente hun gjorde. Hun var venlig og hjælpsom. Hun manglede bare nogen papirer fra min søns far sagde hun.

Så vi er nået til den konklution at brevet må være et standardbrev fordi det giver ikke mening at min mand skulle fortælle hvornår han kommer og går når han har processuelt ophold her i DK og også har et studenter visa i Sverige. Sagsbehandleren i US talte ihvertfald ikke selv om at hun ville vide noget og jeg begyndte ikke at tale om det.

Ingen grund til evt. at komplicere noget som ikke behøver at være det. Vi vil ikke have der bliver brugt tid på noget som gør vores sag så evt. ville komme til at tage længere tid.

Men det er sådan cirka hvor vi er nu. Vente vente igen igen...

Tanker,
Mrs Jones

hfb

Indlæg af hfb » 31.10.2008 16:08:54

Dejligt at høre fra dig.

Er helt enig i hvad du skriver.
Jeg tror mere det er rettet mod personer der kommer på besøg på turistvisa el.lign.

Håber for jer at de 1,5 måneder snart går :D

Om lidt mindre end 2 uger tager jeg en forlænget weekendtur til min kones hjemland og putter hende ind i flyet til DK. :lol:
Det glæder vi os også meget til. Tænk at kunne lever normalt som kone og mand :D

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 05.11.2008 23:21:42

Hejsa *S*

Rigtig god tur, håber I får en herlig tur :-)

Jeg synes bare lige jeg ville melde tilbage med en update siden sidst.

Jeg ringede igen til US for at høre om de havde modtaget nogen dokumenter fra min søns far. Det havde de ikke og min søns far bliver ved med at sige han intet har modtaget til trods for US siger de har sendt papirerne til ham to gange.

Jeg talte med vores sagsbehandler og jeg ved ikke hvorfor mange har så forskellige oplevelser af US. Jeg har kun mødt venlighed og hjælpsomhed siden vi fik kvitteringsbrevet.

Vi har naturligvis været noget bekymret om det at min søns far ikke svarer på brevene ville gøre at vores sag ville blive trukket i langdrag, men det er ikke tilfældet. Sagsbehandleren sagde ligeud "At det han ikke svarer skal du ikke straffes for, så sagen fortsætter uden problemer" Så det var virkelig dejligt at høre. Jeg spurgte forsigtigt og meget venligt om hun troede vi ville få svar til her i slutningen af måneden og det svarede hun ja til med skråsikkerhed. Så vi glæder os bare mega meget.

Kort tid efter vi havde sagt farvel ringede hun så og spurgte efter min mands adresse. Lidt underligt men jeg gav den jo bare til hende, så håber lidt det var fordi hun sad og var igang med vores sag :-)

Men nu er vi da nået SÅ langt... nu er der bare 24 dage tilbage at vente i... aldrig har dagene føltes længere... arj det er løgn, da jeg var igang med at skulle føde min dreng føltes dagene også alt alt alt for lange :lol:

Men fremad skulle det gå. Men tror virkelig man kan nå meget inde på US ved at give honning videre og ikke ris 8) Det er ihvertfald klart vores oplevelse af det hele...

Tanker,
Mrs Jones

hfb

Indlæg af hfb » 06.11.2008 08:36:49

Hej MrsJones.

Det lyder godt :)

Jeg tror nu de fleste ikke har noget at brokke sig over med hensyn til US. Men desværre er der nogle få der har grund til det.......... Håber det tal kommer ned på 0 en dag :shock:
Husk på hvor mange der søger som vi heldigvis aldrig høre noget fra på disse sider.....

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 06.11.2008 13:15:04

Hej hfb,

Tak ilm :-)

Ja det jeg tænker på er hvor uretfærdigt det er at nogen får en god oplevelse og andre bare bliver syltet i systemet. Jeg har nemlig selv prøvet at blive syltet i det danske retssystem og det var det hårdeste jeg nogensinde har oplevet.
Så når jeg læser om par der af en eller anden grund bliver hevet rundt i manegen, ja så bløder mit hjerte på deres vejne fordi jeg synes det er så dybt uretfærdigt.

Ja i dag er der 23 dage tilbage. Vi glæder os så utrolig meget fordi det kun kan blive et ja vi får, der er ingen grund til vi skulle kunne få nej, så bare tanken om at kunne komme videre med vores liv, ja det virker helt om man næsten er nået til regnbuens ende og kan se den sæk guld der er gemt der. Nå men den tid dén glæde :-)

Knus,
Mrs Jones

seniorguy

Indlæg af seniorguy » 10.11.2008 22:23:12

:( Ja det er desvære ikke min oplevelse vi søgte FS i slutningen af juni og i august kom kvitteringsbrevet med en behandlingstid på 7 måneder fordi jeg også har 2 børn fra tidligere forhold og søgte om dispensation.
Vi har naturligvis også afleveret korrekt udfyldt ansøgning med al dokumentation som høre til. For ca 2 uger siden modtog min ex brevet vedrørende mit samvær brevet blev udfyldt og tilbagesendt underskrevet samme dag og stadig intet svar.

Det er virkeligt en skuffelse med FS sagsbehandling

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 11.11.2008 01:27:25

Hej :-)

Øv altså :?

Ja US er ikke til at blive kloge på *suk* Det virker til at der er så mange ting som kan gøre at man ryger enten i den ene bunke eller den anden... og vi er vist bare et af de heldige par som kom i den korte bunke.

Min mand og jeg har også spekuleret lidt på om det evt. også har haft noget at sige at min mand allerede har studenter visa i Sverige og har haft det i over 2 år efterhånden inden vi søgte FS her i DK... men igen, vi ved det naturligvis ikke.

Håber dog for jer at US tager på jeres sag noget hurtigere end det for ventetiden er virkelig ulidelig. Vi går og tæller dagene ned til skæringsdatoen... vi er nede på 18 dage tilbage nu... og nej hvor de føles lange, så at høre I skal vente endnu længere, ja ved bare hvordan vi selv har det og kan kun sige vi føler med jer.

Mange gange held og lykke :-)

Knus,
Mrs Jones

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 12.11.2008 11:07:39

Vi ved lagde alskens beviser og attester men er alligevel havnet i "7 måneders køen" (fristen for denne udløber dog d. 22. i denne måned :D )

Jeg kan umuligt forstille mig, hvad de måtte mangle, men nu spørger jeg vores (nye) sagsbehandler imorgen.

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 12.11.2008 12:42:49

Hej Nicolai,

Det er underligt hvad det mon er som gør man enten ender i den ene kø eller den anden...

Vi er vist bare en af de heldige par som ikke røg i 7 mdrs køen.

Vores tidsfrist er her d. 29 nov... og nuuuj hvor vi glæder os... 17 dage igen...

Vente vente vente vente vente :lol:

Knus,
Mrs Jones

Rie
Geografisk sted: Odder, Dk

Indlæg af Rie » 16.11.2008 11:50:45

Med fare for at være lyseslukker så vil jeg nu alligevel lige komme med en kommentar :? Vi sendte også alle papirer, dokumenter osv med - var endda forbi en advokat for at være sikker, hvilket kostede mig 3500 kr - vi kom alligevel i 7 mdr køen. Jeg har flere gange både telefonisk og pr mail pænt spurgt, om der var noget, der manglede, samt bedt om at få oplyst grunden til, at vi kom i 7 mdr køen - jeg har aldrig fået noget svar! Vi fik i kvitteringsbrevet en tidsfrist, der var d.26/9 - svaret kom d.15/10 - det var den værste tid i hele forløbet - især fordi det var umuligt at få kontakt med sagsbehandler eller få oplyst, hvornår vi så kunne forvente et svar. Jeg håber og beder om en bedre sagsbehandling for jer.

KH Rie
Hvis det passer at modgang gør stærk, så må formålet med US være at producere supermænd :)

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 16.11.2008 13:48:31

Rie skrev:Med fare for at være lyseslukker så vil jeg nu alligevel lige komme med en kommentar :? Vi sendte også alle papirer, dokumenter osv med - var endda forbi en advokat for at være sikker, hvilket kostede mig 3500 kr - vi kom alligevel i 7 mdr køen. Jeg har flere gange både telefonisk og pr mail pænt spurgt, om der var noget, der manglede, samt bedt om at få oplyst grunden til, at vi kom i 7 mdr køen - jeg har aldrig fået noget svar! Vi fik i kvitteringsbrevet en tidsfrist, der var d.26/9 - svaret kom d.15/10 - det var den værste tid i hele forløbet - især fordi det var umuligt at få kontakt med sagsbehandler eller få oplyst, hvornår vi så kunne forvente et svar. Jeg håber og beder om en bedre sagsbehandling for jer.

KH Rie

Jeg har lidt den samme erfaring som Rie.
Vi har ikke fået papirer endu og vi har ventet snart et år. Vi har heller ikke fået aldrig at vide hvad manglede; hvorfor skulle vi vente næsten fire måneder over tidfristen; heller ikke hvorfor fik vi afslag da vi afleverede vores ansøgning for F.S efter EU regler, hvis vi opfyldede alle betingelser (ifølge Ministeriets redegørelse af vores sag).

Vi har læst og arbejde i Dk siden 2001 og 2003, betalt skat; vi har prøvet at integrere os som bedst som vi kunne; vi har ikke gjort noget kriminelt, men...det har U.S ikke kigget på...

Men nu, efter Hans Gameltoft-Hansen har kritiseret Ministeriet og U.S er jeg næsten sikker at de vil anstrange sig og overholde tidsfristerne i hvert fald. Altså, det håber jeg, fordi jeg ønsker ikke til andre hvad jeg har gået igennem det sidste år.'

Held og lykke :wink:

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 17.11.2008 03:55:20

Hej :-)

Tak for responsen...

Ja det er hårdt at høre at der er en del som har haft nogen rigtige ØV oplevelser omkring FS :?

Vi håber sådan at vi bliver ved med at have en nogenlunde positiv oplevelse og ikke ender med at blive syltet i systemet.

Der er 12 dage til tidsfristen på vores kvitteringsbrev er nået og jeg lider allerede af søvnløse nætter. :lol: (Kan man vist også godt se på tidspunktet for hvornår dette indlæg er skrevet :D :roll: :wink: )

Det er underligt hvorfor disse sidste dage op til fristen er så hårde at komme igennem. Synes ærlig talt det nærmer sig tortur... Det er ikke sådan jeg går og tænker på det hele tiden, men det er bare som om det ligger i mit baghoved hele tiden og man går og prøver om man ikke kan forberede sig bare en lille smule på det der skal foregå EFTER FS er i hus.
Desværre er der bare ikke en seddel med en liste hvor man kan krydse af når man har husket det hele og i hvilken rækkefølge det er bedst at gøre alting i. Generalt som alt andet er det et kvalificeret gæt i blinde alt det her med FS. Og nu og da kommer ens frustrationer omkring det hele altså op i én og man ville ønske det hele bare var OVRE og man kunne få lov til at komme videre i ens fælles liv og bare få noget godt gammeldags FRED og KEDELIG HVERDAG... :) :shock:

Vi glæder os bare til det hele er overstået og hvis der en anden gang er en racistiske politi betjente som mener de skal herop i lejligheden midt om natten for at se papirer, ja så skal de få papirer skal de :lol: :o

Jeg er faktisk ved at være godt træt af at møde så megen modstand af ens kærlighed bare fordi ens sjælsven og kærlighed ikke lige var en DANSKER men en vidunderlig sort mand fra et land langt væk Cameroun hvor heldet og skæbnen førte os sammen... som om et ægteskab i sig selv ikke er hårdt nok, ja så skal man fordi man ikke lige er et "alm." dansk par igennem vridemaskinen på både den ene og anden grund...
Nå men vi er vel også klar til at kunne overkomme eventuelle flere skar skulle de komme. Dét skar jeg fik på halsen sidste nytår fordi et fjols kastede et stort kanonslag i hovedet på manden og jeg bare fordi den person ikke mente jeg skulle have armene om min mand er da næsten væk nu, ihvertfald det af aret man kan se på huden... det er også et år det har været om at forsvinde...

Vi har bare brug for at få den FS sådan vi kan få stress niveauet ned sådan jeg faktisk ville få en chance for at holde på en graviditet. Det er bare ikke til at have med at gøre så længe man er en kastebold i systemet...
Men vi skal nok også få vores chokolade bebs, men indtil da vil vi nyde den dreng vi allerede har, for han er altså også bare vidunderlig :)

Vi skal nok klarer os igennem alt dette, nu har vi klaret alt andet og vi er Still Going Very Strong... Kærligheden er bestemt ikke død, den er sprællevende og fuld af passion... Nu mangler vi så bare at få det stykke papir hvor US har sat deres stempel på at de også tror på tingene hænger sammen som vi siger det gør, når vi har ret vil det også være meget rart at få det bekræftet *hehe*... og SÅ kan vi komme videre med at leve livet fuldt ud...

Sender ofte en tanke til alle de andre par som vi ved er derude som har været igennem vridemaskinen pga deres kærlighed til hinanden og til de kommende par som må gå de hårde oplevelser imøde for at få lov til at være i hinandens arme... Håber virkelig ALLESAMMEN må komme vel igennem de prøvelser de måtte få 8)

Tanker,
Mrs Jones

Besvar