Ægteskab med Filippiner i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lefevreteam

Ægteskab med Filippiner i Danmark

Indlæg af lefevreteam » 27.02.2017 11:49:14

Hej ÆUG :)
Jeg er en 23 årig dansker som skal til Danmark til april med min forlovede Roshen på 22 år. Vi skal giftes på rådhuset når vi ankommer og har alle papirer i orden osv. Men de har lige stillet os et andet krav, nemlig at jeg skal underskrive en erklæring der siger at vi ikke gifter os med henblik på familiesammenføring.

Det får mig til at tænke på at vi jo altså ikke kan søge sammenføring da vi begge ikke er 24 år. Vi flytter derimod til Sverige hvor jeg allerede har fået arbejde og lejlighed.

Men mine spørgsmål er:
1. Har de overhovedet ret til at tvinge mig til at underskrive en sådan erklæring?

2. Hvis jeg underskriver den, får det så konsekvenser hvis vi senere hen om måske 5 år vil flytte til Danmark og bo? Altså ment som at vi så overhovedet ikke kan søge familiesammenføring i Danmark eller andre EU lande nogen sinde?

Håber i kan hjælpe mig med min tvivl.
Mange hilsber: Michael

skaanebo

Re: Ægteskab med Filippiner i Danmark

Indlæg af skaanebo » 27.02.2017 17:43:55

Erklæringen er blot regeringens måde at oplyse dig om lovgivningen (den nationale danske, ikke EU's).

I kan flytte retur til Danmark efter 3 måneders ophold i Sverige, også selv om I er under 24 år til den tid, ved at benytte EU-regler.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab med Filippiner i Danmark

Indlæg af mh1 » 01.03.2017 09:54:22

Spørgsmålet skræmmer/generer først og fremmest netop dem, som IKKE gifter sig pro-forma, idet dem der gør det er mere end villige til at lyve og erklære netop det, der skal til.

Det er derfor egentlig lige så tåbeligt som spørgsmålet om, hvorvidt man har tænkt sig at benytte sig af sin ESTA eller sit visum til USA til at begå forbrydelser. Dem der har det i sinde vil jo næppe krydse af for 'YES', vel?

Du kan roligt erklære, at I ikke gifter jer for at få fs, for det gør I jo ikke.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar