Hej
Jeg har en kæreste som bor i Tyrkiet
Vi skal giftes til sommer...
Hvad er bedst at gøre
Søge direkte kæreste visum dagen efter jeg lander i Tyrkiet eller vente til vi bliver gift og søge visum til min mand ?
Hvad skal jeg så gøre bagefter?
Skal jeg vente til de 3 måneder er gået før jeg søger familiesamføring?
Har en et værelses lejlighed på 83 kvm
Er fastansat uddannet skolelærer
28 år
Er født og opvokset i Danmark med dansk pas.
Han er 35 år og har aldrig rejst ud af landet.
Han har kun sin mor og bror i Tyrkiet
Hans store bror storesøster er i Danmark. Samt alle hans onkler.
Han har ikke en uddannelse er oplært i elektrik murer og tømmer. Og arbejder idag som entreprenør
Siger tak for hjælpen. Ha en god dag
Hvad er bedst?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hvad er bedst?
Hvis han aldrig har været i DK, skal han under alle omstændigheder først komme dertil og være der mindst 24 timer, før I kan søge om fs.
For at få visum skal I kunne godtgøre, at I kender hinanden og har opholdt jer et sted sammen indenfor det seneste år. Fx kan billeder eller stempler i dit pas bruges.
Det ER jo ham, som skal søge om visum, ikke dig/jer tilsammen. Det, du skal gøre er at invitere ham, gerne ved hjælp af den blanket, du kan finde på
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... soeger.htm
Hvorfor vil du vente med at invitere ham, så han kan søge visum? Han kan søge kærestevisum, når der er højst 3 mdr. til den dato, han ønsker visum til, så du kan jo invitere ham i god tid, inden du rejser ned for at blive viet, så passer pengene måske så I kan følges hjem (eller I kan planlægge bryllupsfest, hvis der skal være det, så det passer).
Efter vielsen (hvor I beder om en international vielsesattest, hvis de ikke automatisk giver en) skal I have vielsesattesten påstemplet med en 'apostille' - den får I hos den nærmeste Kaymakamlık eller Valilik. Når vielsesattesten er international behøver den ikke oversættes og ej heller yderligere legalisering end apostillen, men kan bruges både til at få vielsen registreret i DK og (i kopi) til at vedlægge ansøgningen om fs.
DK har repræsentationer i Tyrkiet, så man søger via dem, og ikke fx finske, som er strikse og giver afslag på den mindste foranledning.
Hvis/når I kommer til DK sammen, kan I som nævnt søge om fs, når han har været i DK 24 timer.
For at få visum skal I kunne godtgøre, at I kender hinanden og har opholdt jer et sted sammen indenfor det seneste år. Fx kan billeder eller stempler i dit pas bruges.
Det ER jo ham, som skal søge om visum, ikke dig/jer tilsammen. Det, du skal gøre er at invitere ham, gerne ved hjælp af den blanket, du kan finde på
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... soeger.htm
Hvorfor vil du vente med at invitere ham, så han kan søge visum? Han kan søge kærestevisum, når der er højst 3 mdr. til den dato, han ønsker visum til, så du kan jo invitere ham i god tid, inden du rejser ned for at blive viet, så passer pengene måske så I kan følges hjem (eller I kan planlægge bryllupsfest, hvis der skal være det, så det passer).
Efter vielsen (hvor I beder om en international vielsesattest, hvis de ikke automatisk giver en) skal I have vielsesattesten påstemplet med en 'apostille' - den får I hos den nærmeste Kaymakamlık eller Valilik. Når vielsesattesten er international behøver den ikke oversættes og ej heller yderligere legalisering end apostillen, men kan bruges både til at få vielsen registreret i DK og (i kopi) til at vedlægge ansøgningen om fs.
DK har repræsentationer i Tyrkiet, så man søger via dem, og ikke fx finske, som er strikse og giver afslag på den mindste foranledning.
Hvis/når I kommer til DK sammen, kan I som nævnt søge om fs, når han har været i DK 24 timer.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Problemet er at for to måned siden søgte jeg en kæreste visum til en anden en. Som jeg så annullerede. Og fandt sammen med ham her som jeg kendte da han var min nabo i Tyrkiet.
Så hvis jeg søger kæreste visum vil de ikke tænke i udlændinge styrelsen at ok indenfor 6 måneder har hun søgt med to forskellige ???
Så tænker om det vil være mere troværdig til at vente til vi blev gift??
Så hvis jeg søger kæreste visum vil de ikke tænke i udlændinge styrelsen at ok indenfor 6 måneder har hun søgt med to forskellige ???
Så tænker om det vil være mere troværdig til at vente til vi blev gift??
Man kan også sige det sådan, at det slet ikke er troværdigt, at I gifter jer efter så kort tids kendskab, og at det kunne tænkes at være et arrangeret ægteskab, hvis det er din families nabo.
Hjælp!!!!
Hjælp!
Min kæreste og jeg vil rigtig gerne bo sammen. Han bor I Istanbul. Og mig i KBH. Men vi kan simplethen ikke finde ud af hvad vi skal gøre.
Skal vi giftes før vi kan dette?
Er det nok at blive gift i Tyrkiet eller skal man også giftes i DK?
Hvilke dokumenter skal han bruge? For at kunne komme og bo sammen med mig?
Hvis vi bliver gift i Tyrkiet, vil det såvære nemmere at få ham til landet?
Vi er så desperate. Vi vil bare så gerne være sammen... det samme sted.
Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig/os
Knus....
Min kæreste og jeg vil rigtig gerne bo sammen. Han bor I Istanbul. Og mig i KBH. Men vi kan simplethen ikke finde ud af hvad vi skal gøre.
Vi er så desperate. Vi vil bare så gerne være sammen... det samme sted.
Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig/os
Knus....
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Ikke nødvendigvis, hvis du vil bo i Tyrkiet. Du skal dog ENTEN have 'tilstrækkelige midler' ELLER være gift, OG i sidste tilfælde skal din ægtefælle dokumentere at kunne forsørge dig.
Nejnejnejnej - man KAN ikke lovligt blive gift mere end ét sted.
Hvis I vil bo i DK, skal I ENTEN bo sammen et eller andet sted udenfor DK i ca. 18 mdr., og kunne dokumentere det (lejekontrakt, tilmelding til landets form for folkeregister) ELLER være gift. Dertil kommer en lang række krav, som du bl.a. kan læse på linket her:
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... tefaeller/
Nej. Ligegyldigt hvor I bliver gift, skal I opfylde samme lange række krav, eller undgå dem ved at benytte EU-reglerne.
LÆS vejledningen på siden her ved at gå op til RÅDGIVNING og vælge bl.a. ÆGTESKAB, FAMILIESAMMENFØRING og FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND.
Ikke nødvendigvis, hvis du vil bo i Tyrkiet. Du skal dog ENTEN have 'tilstrækkelige midler' ELLER være gift, OG i sidste tilfælde skal din ægtefælle dokumentere at kunne forsørge dig.
Nejnejnejnej - man KAN ikke lovligt blive gift mere end ét sted.
Hvis I vil bo i DK, skal I ENTEN bo sammen et eller andet sted udenfor DK i ca. 18 mdr., og kunne dokumentere det (lejekontrakt, tilmelding til landets form for folkeregister) ELLER være gift. Dertil kommer en lang række krav, som du bl.a. kan læse på linket her:
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... tefaeller/
Nej. Ligegyldigt hvor I bliver gift, skal I opfylde samme lange række krav, eller undgå dem ved at benytte EU-reglerne.
LÆS vejledningen på siden her ved at gå op til RÅDGIVNING og vælge bl.a. ÆGTESKAB, FAMILIESAMMENFØRING og FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG