Hjælp.. ang. Flytning

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SanaKhan

Hjælp.. ang. Flytning

Indlæg af SanaKhan » 06.02.2017 00:12:49

Hej alle

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe med at besvarer.

Jeg er i denne situation, at jeg er flyttet til Sverige efter EU reglerne, for at blive familiesammenført med ægtefælle fra Pakistan. Vi er nu nået til det punkt, hvor vi er klar til at flytte tilbage til Danmark.

Men jeg er meget bekymret for, at hvis vi flytter til Danmark efter vi har afleveret ansøgning til statsforvaltningen, bortfaler min ægtefælles svenske opholdskort så ?
Vi har det hele på plads alt papirarbejdet osv. Alt det vi skal opfylde, men er stadig bange for at få et afslag. For hvis vi får afslag, skal han rejse hjem, og vi skal starte helt forfra igen.

Desuden mangler vi kun at få legaliseret vielsesattest fra den danske ambassade i Pakistan. Jeg tænker om kun jeg kan flytte min adresse til Danmark og få legaliseret vores dokumenter, når det er gjordt, flytte tilbage til Sverige, og søge imens vi bor i Sverige og vente på svar i sverige.

For vil være 100% på den sikre side.

Og må min ægtefælle bo i Sverige uden mig, hvis jeg flytter til Danmark et par måneder for at få legalisering ordnet?

Håber i kan hjælpe..

skaanebo

Re: Hjælp.. ang. Flytning

Indlæg af skaanebo » 06.02.2017 09:15:16

Bliv boende i Sverige og søg om forhåndsgodkendelse hos Statsforvaltningen, hvis I er usikre på, om I opfylder betingelserne. Det burde dog være ret ligetil at afgøre, om I opfylder dem eller ej. Flyt så til Danmark, når forhåndsgodkendelsen er kommet.

hamun8

Indlæg af hamun8 » 10.02.2017 17:57:41

Hvordan søger man forhåndsgodkendelse ?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 10.02.2017 18:16:37

Man udfylder ansøgningen med sin svenske adresse og venter på svar.

Besvar