Familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kunoyoko

Familiesammenføring

Indlæg af kunoyoko » 01.02.2017 08:11:33

Hej
Må man gerne søge om familiesammenføring til sin aætefælle mens sin ægtefælle er på det der 3 måneder turist visum i Danmark ?

Mvh

skaanebo

Re: Familiesammenføring

Indlæg af skaanebo » 01.02.2017 08:59:31

Ja, det må man gerne.

Men hvis man ikke rejser ud, når visum udløber, og gives der siden afslag på opholdstilladelse, risikerer man at få visumkarantæne og ikke kunne få visum igen.

Så det kan kun anbefales, hvis man er sikker på, at opholdstilladelse bevilges.

kunoyoko

Indlæg af kunoyoko » 01.02.2017 16:23:30

Det vil sige, ægtefælle må ikke venter her i Danmark på svar fra udlændingeservice? Servicemål er jo op til 6 måneder.... Ægtefælle skal rejse ud af Danmark og venter i sit hjemland?

Jeg har altid troede at sin ægtefælle må gerne venter her i Danmark selvom turist visum er udløbet indtil udlændingeservice træffes beslutning. Hvis man får afslag så skal man rejser ud.

Tak

Weygan

Indlæg af Weygan » 01.02.2017 16:24:33

Hvad er sandsynligheden for, at man får karantæne - US giver jo tilladelse til at man må opholde sig i Danmark, så det er lidt dobbeltmoralsk at man får et karantænetid for at må indrejse i landet igen :(

Jeg står i samme situation, og virkelig skal overveje om det er bedst ikke at få processuelt ophold, mens vi ægtefællesammenfører - simpelthen fordi der er risiko for, at hun ikke får lov til at komme til Danmark igen i 3-5 år, på visum. Vi kan altid søge igen, men så skal ægtefællen blive ude for Danmark imens.

Jeg havde altid troet, at man bare fik en 'senest-udrejse-dato' ved afslag - men åbenbart ikke?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 01.02.2017 17:25:43

kunoyoko skrev:Det vil sige, ægtefælle må ikke venter her i Danmark på svar fra udlændingeservice? Servicemål er jo op til 6 måneder.... Ægtefælle skal rejse ud af Danmark og venter i sit hjemland?

Jeg har altid troede at sin ægtefælle må gerne venter her i Danmark selvom turist visum er udløbet indtil udlændingeservice træffes beslutning. Hvis man får afslag så skal man rejser ud.

Tak
Du tolker mit svar helt forkert. Man må gerne søge, mens man er i Danmark og blive på processuelt ophold, men det kan få nogle utilsigtede konsekvenser, hvis man får afslag på sin ansøgning, og man så har "overstayed" sit visum.

Derfor kan det kun anfales at gøre, hvis man har sat sig ordentligt ind i lovgivningen og ved, at man opfylder betingelserne. Er man ikke 100 % sikker, kan det ikke anbefales at søge, mens man er i Danmark.

Pelle

Indlæg af Pelle » 02.02.2017 11:35:10

Er det ikke korrekt forstået at man kun kommer i blever hvis ens ansøgning bliver afvist? Det vil sige at US slet ikke behandler sagen fordi man åbenlyst ikke opfylder kravene?

Der er forskel på en afvist ansøgning og et afslag på sin ansøgning. Et afslag vil typisk være forbundet med en udrejsedato og det er kun hvis denne dato overskrides at der kommer problemer.

Så vidt jeg ved kan grunde til afvisning være at man ikke betaler ansøgningen, ikke opgiver biometri, ikke er gift og ikke rigtig kender hinanden. Grunden er at man ikke skal have lov til at bruge en FS ansøgning til at forlænge sit turistophold i DK i mere end de foreskrevne 3 mdr - i hvert fald ikke uden konsekvenser.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl i dette?

Besvar